Redan sovit klart.

Äh. Jag gick och la mig halv åtta med barnen,, läste lite sagor och sedan somnade dom (vi). Så vaknade jag med ett ryck vid tio, arg och irriterad över att jag somnade då djupt, så länge. Dessutom hade jag drömt att Björn skrivit heta SMS med en kollega till mig, så jag valde att somna om bara för att få veta hur han skulle komma ur det.

Vilket inte fungerade. Alltså att få veta hur det gick. Det går väl aldrig att återuppta en dröm, men jag gjorde ett försök av ren nyfikenhet. Men så vaknade jag halv tolv istället, och nu känns det nästa som om jag sovit klart.

Fast jag ska lägga mig igen nu. Kanske läsa lite. Har duschat och plockat fram kläder år mig själv och barnen, och satt väckarklockan på milda 04.45. Fast jag går nog inte upp förrän strax efter fem. Jag börjar från och med i morgon sju istället för åtta, vilket innebär att barnkrakarna får pallra sig upp halv sex numer.

Vi var i badhuset på förmiddagen, sedan åkte vi och hälsade på pappa och barnen fick åka traktor en stund. Och så fikade vi, och åkte hem. Väl hemma pysslade vi med garderober, städade ur leklådan och fick ihop tre kassar med trasiga leksaker som ska kastas. Känns befriande.

I morgon jobbar jag delad tur, och ska försöka hinna plugga mellan passen. Har en extrauppgift i Social Omsorg som jag ska ha klar till torsdag, samt en i Omvårdnad. Och så ska jag validera för Utvecklingsstörning samma dag, så den boken bör jag väl försöka hinna kika i också.

Jag skulle hinna skriva uppgifterna nu i helgen, men Björn har ju bott på traktorn hela tiden, så det har inte gått. Och att försöka plugga med barnen går inte, jag klarar ju knappt att kolla fejjan utan att tappa koncentrationen.

Nähej, en stunds läsning nu då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0