Lördag.

Härligt med lördag, eller hur.

Jag inledde med att åka till barnloppisen i Mellösa som  det var tänkt. Fast jag handlade inte mycket, av någon konstig anledning kändes det som om jag pratade mer med de som sålde än kollade på deras prylar... Elis fick i alla fall en handfull kläder, mest långärmade tröjor. Och dinosaurietrygg (vasstand) dominerade, han älskar vasstand. När han fick se en av tröjorna sprang han ner till Björn i källaren och pratade så fort om den fina tröjan och hur glad han blev att han höll på att ramla nedför hela trappan. Elis är ganska duktig på att prata i långa och krånliga menigar. Och fort, samtidigt. Fattar inte hur han lyckas.

En snabb fika hemma hos P&M hann jag med också. Fick hem en trappstege som pappsen målat åt mig, en ram samt en kökshylla. Ikväll tänkte jag måla schabloner på stegen, och eventuellt göra klar den ramen som jag fick. Den var dock i minsta laget för det ändamålet den var tänkt till, så nästa vecka ska jag till pingskyrkans loppis igen och leta efter en stor ram.

Nu ska jag göra färdigt Gabriellas bilder tänkre jag. Barnen vilar vid tv:n, vi har krattat löv i flera timmar så de var trötta. Jag ska snart duscha, för ikväll ska vi till svärmor och äta mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0