Lekstund.

Maria och jag (och barnen såklart) tillbringade nära på tre timmar i lekparkerna häromkring. Varm choklad och rån gjorde och sällskap. Jättetrevligt, och ett kul sätt att hinna umgås på.

Väl hemma somnade båda barnen omgående, och jag såg min chans att äntligen få en långprommis med Sonya. I dagsljus dessutom!

Ahhhhhhh!

Men nehej då.

"Amen vi hade tänkt åka hem till farsan nu, och greja lite..."

Fuck.

Inte ens när barnen sover och Björn bestämt att ägna hela dagen här hemma kommer jag iväg och kan göra någon nytta.

Så, barnen sover men vaknar när som helst. Jag vill ut, ut. Egentligen sticka med bilen, en sväng till alla fina ställen nu. Tänk vad vacket det är ute, och jag vill så gärna fota.

Men kanske nästa vecka. Om jag har tur. Jag har några delade pass, och då är ju barnen kvar på dagis. Då hinner jag.

Nu ska jag planera för lite fotoinköp. Det är ingenting jag tänkt köpa just nu, men så småningom tänker jag utöka med dessa prylar:

- blixtpaket.
- ljustält/fotobord.
- 50 mm objektiv.
- bakgrund med släp.

Allt detta finns i olika prisklasser, och utföranden. Just nu väger jag för och nackdelar mot varandra, vilket ska jag köpa i enklare modell och vilket bör jag lägga mer pengar på.



Kan knappt koncentrera mig, jag springer fram och tillbaka och spanar ut i vagnen där Alvin sover. Inte för att han kan gå någonstans om han vaknar, han är ju fastspänd, men han blir så ledsen när han ser att han är själv.

Ikväll ska vi ha lördagsmys. Jag älskar det! Det bästa som finns är de gångerna jag får ha killarna på kvällen, med allt vad det innebär. Dusch, film, lite godis och till sist sagoläsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0