Kallingar :-)

Alvins nya innegrej. Att få ha kallingar. Det går han runt och sjunger. "kallingar-kallingar-kallingar".

Fast han klarar inte riktigt av det där ännu, med att kontrollera kisset. Det hamnar lite här och var. Wopps så är kallingarna blöta. Lättare går det om han är helt utan, både kallingar och blöja. Då kommer han ihåg att gå på pottan. Men han vill ju så gärna ha de där kallingarna på sig...

Just nu sitter grabbsen framför Boog & Elliot, dricker varm choklad och äter vindruvor. De vaknade för en timme sedan, oj vad segt det är att gå upp vid sex när man är ledig.

Jag hade så gärna velat ge mig ut och fota nu på morgonen, vilken dimma. Men Björn ligger i koma inne i sovrummet, det blir så stor grej om jag ska ge mig iväg och han ska motas upp. Han är så grinig när barnen stökar runt innan de är helt vakna. Fast det är jobbigt när barnen inte ligger still, jag får ont i ryggen av att inte kunna röra mig som vanligt.

Idag ska vi träffa Maria och Emil, det ska bli kul :-). Länge sedan jag träffade de båda. Fast först jag ska själv ner på stan, och kolla pingskyrkans loppis. Jag ska leta efter en träram, ganska stor. Att måla vit. Går bäst att kolla utan barn, det är ganska skönt att gå en stund själv.

Nu ska jag greja lite med bilder, lite svårare med den bärbara men det går. Så länge det bara är enklare redigering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0