Jag vill, jag vill, jag vill.

Usch jag slits mellan olika viljor och bättre vetanden åt olika håll. Jag vill fixa fotobloggen men borde jag då inte hellre ta en joggingtur, och ska jag ändå ut så får Sonya följa med, och om jag nu ändå ska vakna till och göra något så vettigt borde jag bara ta en kort promenad för att sedan sätta mig med skolarbetet. Eller borde jag inte plocka fram barnens alla kläder, duscha och sedan se till att sova och vara utvilad till i morgon, då jag jobbar lång dag/delad tur?

Ibland känns det som om jag bara jobbar och nattar barn. För jag somnar så gott som alltid under nattningen, så det blir ju ingen tid till annat. Och sedan går flera timmar, innan jag vaknar. Bara för att borsta tänderna och gå och lägga mig igen.

Känns tråkigt.

Å andra sidan, vad är det för fel med det. Jag får umgås med pojkarna så mycket jag bara kan, och så har jag alltid en okey natts sömn bakom mig. Det gör mycket för humöret.

Fast jag måste erkänna att med de nya arbetstiderna står min väckarklocka på 04.45. Det är förbannat tidigt det.

Nu ska jag plocka fram kläder till barnen och sedan duscha.

Alvin har härjat med mig ikväll så det stod härliga till. Han var hungrig och ville ha en macka, sa han. Men han fick billing, för han får inte kladda med smörgås här uppe. Men billingen passade inte, för det var för mycket i flarran. Fatta, för mycket! Vilken i-landsproblem! I 35 minuter satt han och pep och grät över att det var för mycket välling i flaskan. Han är helt otrolig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0