God morgon 19 oktober.

Tänk, snart är det lön. Och ny månad. November. Snart tillåtet att sätta upp julgadiner. Börja tänka på julfirande... Åh vad jag längtar.

Jag trodde det var barnbidrag idag, och hade planerat att handla. Men det är ju bara den 19:e. Jag är dålig på datum, haha.

Idag ska jag jobba. Ett till åtta. Men det är okey, egentligen skulle jag vara ledig men har bytt till mig lite pass för att det ska passa bättre.

Jag har ju alltid sagt att jag jobba dryga 70 %. Sedan räknade jag på det, och såg att jag gör 35t i veckan. En heltid hos oss är 37 timmar. Jag har ju fasta arbetsturer som inte ligger på mitt schema då det bestäms vecka för vecka, och med dessa inräknade, plus tre timmar i veckan då jag är i skolan (vilket också är min arbetstid), så är jag uppe i heltid sånär som på två timmar.

När jag får min löneförhöjing efter utbildningen ska jag gå ner i procent, jag behöver inte de pengarna utan värderar det mer att få vara ledig lite. Känns grymt lyxigt att kunna resonera så. Jag är lyckligt lottad.

Nu ska jag duka av frullen vi mumsat på här uppe vid tv´n. Fick sova nästan till halv åtta idag, det är ju sommorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0