Filmmorgon.

Här ser vi på Narnia och dricker kaffe och varm choklad. Och äter vindruvor. Barnen vaknade som valigt vid sjutiden, men med övergången till vitertid blir ju klockan sex. Fast det är mysigt, film och småprat och mys, inte ska jag gnälla.

Igår var vi hemma hela dagen. Krattade löv, och hindrade barnen från att kasta ner massa sten och skit i vallgraven. Fast det blir inte mycket krattat när båda barnen är med. Elis skulle kissa en gåg i halvtimmen, sedan in och bajsa och efter det var Alvin törstig och när vi hade fikat så meddelade Alvin att han hade bajsat. Så jag är mer en passopp på barnen än effektib arbetskraft.

Väl inne städade vi och pysslade. Björn kom in och hade köpt pizza, och jag var glad över att få hjälp med att städa övervåningen medan barnen duschade´. Trodde jag. Det visade sig att han skulle ut igen, jävlars vad grinig jag blev då. Det är jag knappast jag som drar in sjok med lera och skit. Han ska ju vara borta sön-fredag, på jobb, och vem blir ensam med all jord och arbetskläder och miljotals saker som inte jag använder men som ändå är utspritt i hela huset.

Nä, nu är jag negativ. Nu ska jag pussa på Alvin som står här bredvid och tigger om omtanke som en liten hund.

Ha en fin söndag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0