Dammsugning.

Ibland undrar jag om det är min livsuppgift. Att dammsuga hundhår. Ja, plocka ur diskmaskinen och tvätta känns också som om det är vigt åt mig. Fast, jag har märkt att det är rätt skönt att vara gräsänka, också.

1) Man kan äta smarrig och dyr mat som inte behöver göras i armémängder för att det ska räcka till matlådor.

2) När man kommer hem efter jobbet är dörrarna till sovrum/tv-rum stängda. Dvs, ingen hund i sängen-soffan = inga hundhår att behöva dammsuga bort innan man kan dimpa ner sin värdefulla ända i soffan.

3)) När vovven är rastad på kvällen och man är trött och seg finns inte hundra uppgifter som ska fixas. Leksakerna är i kistan, tvätten i tvättkorgen och disken i maskinen.

4) När barnen har duschat ligger deras smutsiga kläder i tvättkorgen och handdukarna är upphängda.

5) När barnen somnat ligger de inte i två högar i tv:soffan.

6) När pyamasen är på kan man vika bort överkastet och lägga sig i en säng utan hundhår då dörren till sovrummet stängdes innan avfärd till jobb.

7) Man kan gå ner i källaren och ge hunden kvällsmat utan att behöva ta på sig skor. Leran är nämligen avbankad från skorna INNAN man entrade källaren. Dvs utanför.

8) När man är sugen på kvällste behöver man inte upptäcka att diskmaskinen är full av ren disk och sedan muttra över att den måste plockas ur innan man kan få fikaro. Maskinen plockades ur tidigare under dagen.

Summering: det är ganska skönt att ha makten själv över allt skräp som plockas fram. Det jag plockar fram kan jag ta tillbaka så fort det avtjänat sitt syfte. Saker blir inte ståendes.


Nej, jag skyller inte röran enbart på Björn. Jag tar också för givet att han tar redansaker jag plockat fram, och vice versa. Sedan blir det rörigt för båda räknar med att den andra skulle fixa´t. När man är själv har man ingen att skylla på, därför är det lättare att ta tag i det själv. Direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0