Länge sedan.

Det var länge sedan jag bloggade. Som vanligt får jag väl skylla på jobbet. Eller på min bristande ork.

Men jag orkar verkligen inte göra någonting vettigt alls när jag kommer hem. De senaste dagarna har jag inte ens jobbat kvällar, utan jobbat som vanliga normala människor gör. Dvs 7-16. Sedan hämtat barnen, lagat mat, nattat, och så somnar jag själv. Det är förödande för min kreativitet ;-). Eller, jag skapar massor av idéer under dagarna, och tänker att jag ska hinna så mycket, bara barnen somnar och jag får vila och ta igen lite ork... Sedan somnar jag om, och om, och om, och vips är klockan över tio och då kan jag inte påbörja något. Väckarklockan står ju på strax innan fem alla mornar jag jobbar, det är tidigt.

Jag är inte en sådan som räknar nattsömnen i timmar, men jag brukar ändå ha lite övergripande koll på hur länge jag sover. Annars orkar jag inte med nästkommande dag. Vet jag att jag ska upp tidigt dagen efter så sätter jag mig inte ens vid tv:n, då pysslar jag hemma, duschar och lägger mig och läser istället. Som de senaste tre dagarna. Det är skönt det också, jag tror inte jag följer en edan serie på tv. Möjligvis Lyxfällan, om jag hamnar vi det. Men jag vet inte ens vilken kanal det går på, eller hur dags. Inte ens vilken dag. Sådan nollkoll har jag på vad som visas på tv.

I morse utövade jag lite vardagslyx. Efter dusch blev det frukost framför en brasa i spisen, i en halvtimme hann jag sitta. Och en purfärsk Lantliv-tidning. Sedan bar det iväg till jobbet, och här sitter jag nu med en varm kopp kaffe framför mig. Jag jobbar delad tur idag, och när jag slutat ska jag besöka pingskyrkans loppis, handla åt mormor och sedan åka ut till pappa och mamma där Björn skulle vara med barnen. Annars ser jag inte killarna på hela helgen om jag inte passar på mitt på dagen idag. I morgon jobbar jag nämligen 7-20, ingen rast att pussa barn på.

Igår slutade jag klockan åtta. Sedan ringde David tidigare på dagen och ville ha massa saker handlat, för han var sjuk. Så jag handlade åt honom när jag hade slutat, och när jag väl hemma höll på att plocka in väskor och annat från bilen insåg jag att jag hade glömt att lämna hans varor. Åhh då tänkte jag många ilskna ord om honom och hans brist på körkort. Bara att hoppa in i bilen och lämna sakerna. Suuuck. Jag borde bedriva någon slags allservicefirma.

Nu ska jag sluta gnälla på allt.

En ros till crimson.se. Igår kom bilderna (dock inte canvasen). Och då beställde jag bilderna vid lunchtid på onsdagen. Det kallar jag blixtsnabb leverans! Och alla bilder blev helt superfina, formaten stämde och färgerna blev som jag ville.

Hörrni, ha en trevlig lördag alla vänner. Det ska jag i alla fall ha. Även fast jag jobbar :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0