Jobb o jobb.

Just nu känns det som om jag jobbar ständigt, det har varit mycket nu med extrajobb och utbildningar. Veckan som kommer vill jag dessutom bara ha avklarad. Jag jobbar massor, dessutom jobbar jag extra åt en kollega som ska på semester vilket gör att jag har både förmiddagar och kvällar, alla dagar utom onsdagen då jag är på kurs.

Måndag: 7-12, 19-23
Tisdag: 7-12, 14-20
Onsdag: 8 (?)-16 (kurs)
Torsdag: 7-12, 13-20.
Fredag: 7-12, 13-20.
Lördag: SEMESTER
Söndag: SEMESTER

Jag tog semester helgen som kommer, för jag orkar inte jobba så där mycket och dessutom jobba helgen. Jag ser ju aldrig barnen på det sättet, en timma under morgonbestyren innan dagis bara.

Idag ska vi på julmarknad i Thuleparken. Hoppas det är ponnyridning som det stod på reklamlappen, för Elis vill så gärna rida. Han har pratat massor om det.

Sedan ska vi hälsa på mormor, det är tradition sedan många år. När morfar levde brukade vi alltid ses i Thuleparken, och sedan gå hem till dom och dricka glögg och kaffe efter marknaden. Sedan mormor flyttade till Smedjan har hon ibland orkat följa med, och de sista åren har vi skjutsat henne till Thuleparken. Men i år orkade hon inte följa med, så vi ska ses hos henne när vi varit och köpt rån och godis där uppe. Och efter det ska jag iväg på en fotogafering. Så jag har plockat fram lite saker här hemma, så allt är klart att bara lasta in i bilen och åka med.

Nu ska jag sparka upp Björn ur sängen, han blir skitgrinig om jag inte väcker honom. Men jag tycker det liksom är på hans ansvar att ta sig upp när han är ledig, har jag inte rätt? Själv fick jag sova till åtta, Elis väckte mig och sa att han ville att jag skulle ta på honom kläderna till dagis. Sedan blev han jätteglad över att höra att han var ledig idag. Vi avverkar filmer på löpande band. Ice Age och Musse Pigg har vi hittills kollat på. Och ätit ostbågar. Till frukost. Det skulle BVC veta ;-)

Men nu ska jag ner och slava i tvättstugan innan jag gör riktig frulle. Finns så mycket kläder och så lite tid. Och jag har övergett tumlaren. Vi fick en Vattenfallräkning på 2400:-, och i ren ilska vägrar jag tumla någonting tills jag ser om det är tumlaren som gör den kostnaden. Iofs är ju räknigarna nya nu, det är ju den faktiskt kontnaden man betalar för och då har vi ite så mycket att jämföra med när vi alltid betalat den här uppskattade kostaden man får. Huvva, när vi flyttade in tror jag räknigen var på över tio tusen spänn. Tanten som hade bott här innan hade ju bastu inne, och då fick vi hennes uppskattade kostnad. Huuuuu.

Igår var jag på loppisen på Pingstkyrkan. Jag fyndade som vanligt. Ett par P.O.P överdragsbrallor till Elis för 30 spänn, och en Didriksons overall för 60. Helt överkomligt, speciellt då jag och Björn samma morgon hade pratat om att Elis behövde en sovoverall till dagis.

Nä, tvättstugan var det ja.

Ha en trevlig söndag, det tänker jag ha.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hua, vilken räkning. Vi 900kr, värmer upp huset med pellets. Torktumlarn går nästan varje dag. Men i sommras hade vi en räkning på runt 2000 kronor, då letade vi runt i huset och insåg att det var ett gammalt frysskåp vi hade i källaren som var boven i dramat :)



Inte kul med elräkningar eller räkningar i huve taget =).



Ta hand om dig!

2009-11-24 @ 08:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0