Hej vänner :-)

Vilken skön helg vi haft hittills.

I går var jag som vanligt nere på pingskyrkans loppis. Hittade inte speciellt mycket, letade efter en träbricka men det fanns ingen där, dock en minipall jag ska vitmåla till mina nallar. Däremot på röda korsets loppis hittade jag en ny bricka, helt i trä. Precis det jag var ute efter.

Sedan var jag i tygaffären och köpte tyg till en paradhandduk jag länge tänkt sy.

Och så gick jag hem, hämtade barnen och vi åkte ner på stan och gick på den lilla julmarknaden i godsmagasinet tillsammans med min kusin Sabina och hennes pojkar. Hann med en fika på Violen också, glassbullar, kaffe och bakelser i mängder. Mmmm!

Sedan handlade jag och barnen, och så åkte vi hem. Jag målade brickan, och pallen, och har denna morgon fortsatt med det. Sedan hanns jag sy paradhandduken också, det blev faktiskt jättefint. Strök julgardiner och satte upp i köket och vardagsrummet, samt fick upp adventsljusstakarna. Tvättade och bäddade rent och allt sådant man också måste tråka med. Dammsuga och våttorka golven skulle Björn göra medan jag nattade barnen, men nu är barnen båda nattade och väckta, och än har inget golv blivit dammsuget. Jaja.

Idag har vi planerat att gå till simhallen, och sedan hälsa på gammelmormor. Sedan ska vi åka till BP´s och köpa en ljusstake till. Och så hälsa på morfar, och kanske se om han vill följa med ner på broinvigningen där vi ska träffa mormor.

Nähej, nu ska jag be barnen gå in och hoppa i sängen där Björn ligger i koma. Han blir alltid så glad över den formen av väckning.

Meningen var att barnen igår skulle vara med farfar, och Björn och jag skulle åka till Vingåkers Factory Outlet. Men sedan hade farfar så mycket att göra att Björn inte ville fråga honom, och eftersom det bara var Björn som skulle handla kläder stannade jag hemma med barnen. Dom har knappast roligt av att knata runt i en klädaffär i flera timmar.

Sedan hamnade Björn vid datorn, och satt där och bråkade med något program. När han väl fick arslet ur datorstolen och gick ner i källaren fick han en mild variant av ryggskott och muttrade sedan över det resten av kvällen.

Nähej, nu måste vi sätta fart här hemma om vi ska hinna allt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0