God morgon.

Här sitter jag. På jobbet. Helt ensam. Min bil är också ensam, inte en själ (eller bil) på ICA-parkeringen så långt ögat kunde se. Gjorde dumheten att parkera mit i lervällingen igår, på vänstra sidan av huset. Där finns inget grus så det är bara lervälling. Men barnen hade somnat i bilen och eftersom de både sitter på höger sida ville jag ha bilen ståendes utmed husväggen, så jag kunde kolla dom hela tiden. Jag hade dessutom planerat att flytta bilen så snart de vaknat, men det glömde jag. Och det var djuuup lera, jag höll inte på att ta mig in i bilen, det hade ju regnat hela natten. Fick backa i full fart, ändå spann det och jag var så nära att fastna i lervällingen. Lera + framhjulsdrivet + skarpa svängar innan jag kommer ut på gatan gör det inte lättare. Men nu gick det bra i alla fall :-)

Senare idag ska jag på dop, denna grabb är det som ska döpas. Björn har fått stänga order om att befinna sig hos sin pappa med killarna, annars har jag två grabbar (de små) som ska springa ut och in och kissa, kolla vad jag gör, dricka vatten, etc i all oändlighet. Så fort jag är hemma är de som små iglar på mig. Vilket jag gillar, alltid. Men när jag ska bort, och dessutom är stressad då jobbet förstörde min tidsplan, så funkar det inte. Jag ska dessutom hinna slå in paket och skriva kort. Och göra rent mina stövlar från ett kilo lera och grus...

Nu ska jag rapportera in lite tider och sedan läsa lite nyheter. Kaffe, macka och tranbärsjuice är intaget och nu återstår bara disken innan jag kan ge mig iväg vidare.

Usch, det kändes inte kul att jobba idag. Jag värnar om mina lediga dagar. Speciellt helgerna. Jobbar massor i veckan. Eller, massor och massor, som vanligt. Men jag har dessutom massa extrasaker utöver schemat. Vill ni se vad jag gör "extra", dvs utöver min 73%-tjänst?

En kväll med epilepsiföreläsning i K-holm 17-21 (fast denna kväll får jag kvitta då jag egentligen skulle ha jobbat)
Två förmiddagar med ergonomi, tis + torsda, 9-12 vardera.
Onsdag träffar jag min kontaktperson efter lunch 13-16.
Skola på torsdag 13-16.
Ledsagarservice på fredag 13-16.

Såhär ser alla mina veckor ut. Mängder med extrasaker som hela tiden dyker upp. 73% in my ass.

Ha en trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0