Trött.

Alltså, jag blir helt kollrig av att vara så trött. Anade att jag skulle somna före barnen, och jag hann bara utfodra dom med jordgubbar fem minuter innan jag slocknade. Alvin satt ju snällt hos mig och därför kopplade jag av, men när jag kastade upp huvudet en microsekund (ja, det kändes som det inte har gått längre tid) senare var han puts väck. Han hade knallat ner och satt på golvet i lekrummet.
 
Tidigare jobbade jag ju, hämtade barnen, handlade och köpte foder. Sedan åkte vi till p&m en stund, innan vi åkte tillbaka till dagis. Där var det familjedag, vi fick se lite uppträdanden och sedan bjöds det på grillat och tårta och kaffe. Skittrevligt!

Och nu är jag pigg. Björn skulle komma vid åtta och låta mig sticka ut och fota en stund, det ser jag fram emot. Det är fina moln just nu, och solnedgång kanske kan funka om jag hittar något fint ställe. Vidvinkeln jag köpte är lika kul som jag trodde, har inte hunnit prova med stativ ännu bara. Var även sugen på att ta lite fina macrobilder då det kommit upp så mycket blommor den senaste veckan, men i den här blåsten kan jag glömma det.

Nu ska jag göra ett aktivt försök att natta Alvin. Han har knallat ner, igen. Fattar inte att han aldrig vill sova, eller ens ta det lungt. Om jag inte pinhåller honom ska han flänga och hoppa och flytta möbler och greja, han vill inte vara still hur trött han än är.

Om jag får upp några bilder ikväll skriver jag det i boggen.


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0