Tillbaka.

När jag inte bloggat på två dagar känns allti konstigt ;-).

I söndags tillbringade vi nästan hela dagen ute vid Björns mammas stuga. Båtiläggning, fika, lek i gräset, mm. Jag for ut till hästen fyra gånger under söndage, fyra gånger under måndagen och två gånger under lördagen. Pappa och mamma var i Norge på deras nationaldag, så jag fick vara hästvakt.

Igår jobbade jag, handlade, hälsade på mormor, var på möte om en eventuell omvårdnadsutbildning (som jag innerligt hoppas få gå på. Men chansen lär ju inte vara den största, fem platser till oss och typ trettio intresserade). Åkte och hämtade pappa och mamma halv tolv i Eskilstuna, David och Louise var med som sällskap. Gud vad trött jag var när jag kom hem, och ändå kunde jag inte somna förrän vid två. och så ringde klockan kvart över fem. Tröttheten har legat över mig hela dagen, var ute hos pappa och mamma och lät barnen leka lite, mer plats där än hemma, gillar inte att vi har gatan så nära inpå tomten, törs ju knappt blinka så har barnen knallar genom häcken.

Snart får jag gå och lägga mig. Ska bara fika med lite te snart, och kvällsrasta Sonya. Den kraken är det synd om, hon har brutit en klo. Sist slet hon av sporren, så pulpan blottades. Men det läkte fort. Nu har hon gjort samma sak igen, men denna gång sitter klon kvar. Hennes sporrar växer så krokigt att missar man att klippa dom så de blir något för länga så händer det där. Kraken. Men hon verkar inte ha ont av det, mer än om man pillar på det. Får avvakta och se, verkar hon ha ont får veterinären klippa bort det åt henne.


Just nu framkallar jag bilder, massa bilder, har inte framkallat sedan i höstas. En laddning till vanliga familjealbumet, och faktiskt en omgång till ett nytt separat fotoalbum, där jag sätter alla renondlade foton jag tar. Och de fotona ska jag inte limma dit, utan kunna plocka ut och skicka till typ tävlingar/fototidningar som jag tänkt.

Nu ska jag vara social med Cicci som just ringde, hörs kanske senare :-) Kolla bildbloggen lite senare om ni vill se mina senaste alster.


Dessutom, vem vann tredje pris i Folkets fototävling? MOI! En film, "The Love Guru". Men ändå. Ära och berömmelse, haha!

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0