Övrigt då?

Förutom att känna mig mallig över startsidebilden, som visst blev ditsatt redan i torsdags då alla gästboksinlägg började strömma in, så jobbade jag under fredagen. Hela dagen, fram till 16. Fast jag och Maria thailunchade också. Sedan hämtade jag barnen lite för tidigt eftersom jag slutade lite innan fyra. Ja, innan det gick jag till svärmors shop och lånade en spikmatta, jag funderar på att köpa en men fick prova först och se om det ger någon effekt. Jag behöver inte propagera här för spikmattor, ni kan googla om ni är intresserade :-D.

Så åkte jag och Elis några ärenden på stan, handlade, jag åkte till häst och hund-affären och köpte en repgrimma till Tiara. Sedan hämtade vi pizza, och åkte hem. Väl hemma var det kollektivt städstraff som gällde, samtidigt som barnen duschade. Sedan åkte jag ut och fotade i två timmar, tyvärr var himlen inte alls som jag hade hoppats på, så det blev lite sporadiska HDR-försök istället.

Just nu sover Elis och Björn, Elis har varit så trött på mornarna så han njuter verkligen av att sova. Alvin däremot, var sperledsen i natt. Ropade efter mamma halvt hysteriskt och somnade så fort han fick lägga sig hos mig. Eller ja, lite mummel och prat behövs för att han ska sluta gråta. Och så hmmm´ar han med den ynkligaste, mest tårfylla lilla piprösten in kan tänka er.
Jag: Så du ville sova hos oss i natt...
Alvin: Hm-mmmm!! *snyft*
Jag: Vad mysigt att ha dig där.
Alvin: Hm-mm. *sniff*
Jag: Världens finaste lilla skruttAlvin.
Alvin: Hm...
Jag: Fast du håller på att somna nu, va´?
Alvin: ...m... Zzzzz...

Sedan vaknar han och står upp innan han ens öppnat ögonen. Fast han är ganska gullig, för då knallar han ner från sängen och hämtar något att leka med, den här morgonen var det mitt Lupsyl som han ville måla mig med. "Tätta påååå." så sätter han på locket. "Tätta aaaaaav." Och så tar han av locket. Just nu sa han "Batta nuuuuu" (bajsa nu) så jag fån göra en paus i mitt skrivande snart och fixa en poooop-blöja.

Sedan ska jag pilla lite med bilderna som jag tog igår, ni kan kolla bildbloggen eller pixbox sedan. (Ja, pixbox måste ni ju kolla i vilket fall som helst!)


Tjingeling // Hanna ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0