Mår krasst.

Usch, idag har jag mått sådär konstigt, igen. Precis som om jag vore gravid, och jag vet ju att det inte är så. Men jag mår så illa, har två eller tre gånger varit nära att svimma när jag reser mig upp. Sedan har jag haft svårt att fokusera blicken, ögonen har varit skittrötta och jag orkar liksom inte antränga ögonen med att fokusera på saker. När jag kom hem med barnen vid tre somnade jag i dubbelsängen när vi låg och pratade om dagen, vaknade först när Elis knockade mig med sitt huvud. Då hade jag sovit stenhårt i en kvart uppskattningsvis. Alvin hade hunnit kasta ner allt löst på ovanvåningen i trappen, och så satt han halvvägs upp på köksbänken. Jag tackar högre makter för att jag kommit ihåg att låsa dörren, för det första Alvin gör när han knallar ner är att känna på dörren och smita ut om den är olåst. Jag hade knappast vaknat av att dörren öppnades.

Visst är det skumt. Jag som sällan är sjuk, jag blir så irriterad när jag väl får krämpor som påverkar och hindrar mig. Det är fruktansvärt jobbigt. Förra gången satt det i nästan in vecka, men då hade jag magont också, och illamåendet och det onda gick över med Losec. Den här gången har jag inte ont  i magen och kan sålede inte ta någon Losec. Jag brukar må såhär när jag har migrän, så det här är typ som migrän fast utan själva huvudingrediensen = huvudvärken. Fast nu ikväll känns det bättre, har ätit ordentligt både till lunch och middag, kanske hjälper det.

Skulle hämta pojkarna strax efter lunch idag, men de hade precis somnat, båda två. Så jag satt kvar i nästan en timme, för att de skulle få snooza klart. Sedan åkte vi till pappa & mamma en kort stund, och efter det hem. Väl hemma bus och mys, jag segade i slow motion för jag kunde knappt röra mig av illamående. Sedan kom Björn hem och vi åt, och så åkte han igen. Pojkarna har duschat, sedan gjorde vi lite popcorn och nu ser vi på "En liten röd traktor". Jag hade hoppats att jag skulle hinna ut och cykla eller springa, men det kanske inte är så smart när jag fortfarande inte mår helt bra.

Äh, Björn lär ju inte vara hemma förrän det är mörkt ändå.

Elis är helt salig över att Bebisär nytvättad. Han var ganska solkig, och så hade en söm i halsen spruckit. Så vi lagade honom, och tvättade honom. Vi testade att låta Elis sova utan blöja i natt, men han vaknade ganska tidigt på kvällen och hade kissat. Så typiskt, annars kissar han nästan aldrig på nätterna längre. Men då hade även hans kudde och älskade Bebis drabbats.

Nu ska jag slumra vid tv:n, och hoppas att barnen somnar snart. Jag kommer somna i alla fall.

Ja, nu blev det ett halvgnälligt inlägg, men man kan inte vara på topp ständigt.


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0