Lördag!

Wow, äntligen lördag. Eftersom jag jobbade helgen som var, så har jag jobbat tolv dagar i sträck. Visst får man vara trött då? Jag är helt slut i huvudet. Men på måndag börjar vi nytt schema, och då har jag fler lediga dagar i veckorna, och jag ska banne mig värna om dom. Pojkarna får vara på dagis heldagar, när jag har delade turer, och då ska jag se till att allt extrajobb, som jag annars lägger på lediga dagar, nu ligger de dagarna jag redan jobbar.

Till hösten börjar jag läsa, lite löst. Kommunen går in och betalar USK-utbildning till ett tiotal personen i kommunen, bland annat fick vår chef en betald plats. Och genom en intresseanmälan av mig, utval av min chef och till sist lottning av de det som valdes ut, blev platsen min. Det ska bli kul.

Idag ska vi till Gammeldags marknad, i Malmköping. Barnen är så förväntansfulla, vad kul det är. "Pappa ska inte med, han ska sova hela dagen" säger Elis. Nästan rätt, Björn ska inte med, men av den anledningen att han inte hinner. Jag har packat en väska, och ska snart göra frukost. Ska bara dricka upp mitt kaffe.

Vi är snoriga, ack så snoriga här hemma. Jag har huvudvärk och genomtäppt näsa, och barnens snor kan man snart mäta i meter. Äckligt. Hoppas jag hinner bli bra till Tjejvättern.

I torsdags sprang vi Vårruset, om man bortser från regnet gick det jättebra. Jag sprang på två minuter bättre tid än förra året, det är jag nöjd med. 34 minuter alltså.

Jag har varit jättedålig på att fota senaste tiden, i måndags kom dock ett nytt objektiv hem, ett Tamron 10-24mm, vidvinkelzoom. Har knappt hunnit använda det, men tiden har verkligen inte funnits. Gjorde ett försök till att fota vatten i rörelse när vågorna slog på sjön häromdagen, men då det blåste storm kunde jag inte ens släppa stativet, så bilderna blev suddiga ändå, trots stativet.

Nu ska jag fixa frukost, och sedan ska vi åka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0