Ledig.

Fast ändå inte. Har ledig dag på schemat, men ska ha ledsagning ikväll. Fast jag har helaste dagen på mig att umgås med barnen innan jag börjar.

Jag var så seg igår när jag kom hem. Barnen och Björn väntade ute, de har hämtat pizza. Det var vår myskväll, lugn och ro och pizza. Sedan såg det ut om ett bombnedslag i köket, leksaker, disk och prylar precis överallt. Jag gjorde något ovanligt, jag struntade i det. Uhhhh där rök visst tio poäng från min vuxenskala. Björn smet ut och njöt av ledigt några timmar på söndagskvällen, och jag hann i alla fall slänga i en maskin tvätt. Jag duschade barnen, sorterade tre tunnor tvätt under tiden som Cicci sedan ringde. Gäller att vara effektiv ,-). Sedan försökte jag natta barnen, men dom var så uppspelta när jag väl var hemma att de somnade sent ändå. Jag la mig med Alvin i vår stora säng och då somnade han som först. Elis ville så gärna se på Kalle Anka som jag köpte med någon av kvällstidningarna, att han faktiskt fick ligga upp och kolla på det. Jag somnade som klubbad samtidigt som Alvin, kvart i tio var klockan då. I morse vaknade jag sju, låg faktiskt och bara njöt av lugnet till halv åtta. Sedan satte jag på kaffe, rastade Sonya och betalade alla räkningar. (Så här sen har jag aldrig varit med räkningarna, usch vad dåligt samvete jag har). Men det hade helt fallit ur minnet. Grejade i tvättstugan tills jag hörde Alvin tjoa, han leker i köket nu medan Elis sover. Och jag skiter i att det är dammtussar i hela huset, disk och saker överallt här nere. Jag tar faktiskt rast nu, när Elis sover. Plocka och greja gör vi ändå sedan. Det är avkoppling att blogga lite, läsa nät-tidningar och planera för dagen.


Nu ska jag faktisk kolla igenom min fotoblogg, när den börjar se skaplig ut kan ni få adressen.


Tjingeling // Hanna ♥



Sara: Jag tror jag förstår varför du har magkatarr... du gör ju en miljon saker om dagen, stressar som en tok och hinner med mer än möjligt. ;) Hur länge orkar du så? Ha det bra. kram kram.

Svar: Stress ser jag det inte som, mer att hinna så mycket som möjligt under den tiden som finns. Vad nu skillnaden är ;-). Men lördagen blev lite jäktig, det kan jag hålla med om.

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0