Jobbhelg.

Yes, här sitter jag och bloggar på arbetstid. Var här redan halv sju, plockade fram papper och gjorde klart ifall någon skulle ringa sig sjuk. Än så länge har det varit tyst, men man ska inte ropa hej...

Var så grymt trött i går kväll att jag inte orkade sitta vid datorn. Elis kom nerfarandes så fort jag öppnade ytterdörren, och frågade om vi skulle göra smoooooooothi. Det är hans nys passion, jordgubbssmoothi. Och det ÄR ju gott. Frysta jordgubbar, lite naturell yoghurt och så tranbärsjuice. Fast jag tror han gillar mixern mest av allt, att trycka på knappar är ju rätt kul speciellt om något snurrar och fräser samtidigt. *springer och fyller på varmt kaffe*

Sedan kollade vi på Rambo, tills Elis och jag somnade. Det tog typ tio minuter. Så la vi in Elis i hans säng, och jag fortsatte sova till Rambo 2. När jag vaknade av att den var slut gick jag o la mig, hade ju sovit hela kvällen igenom och klockan var tolv. Björn stannade uppe och såg Rambo 3 som började vid tolv, huuu. Själv låg jag och raderade bilder ur mobilen innan jag somnade. Eller, medan jag sov. Jag somnade hela tiden, och vaknade av att mobilen plingade till varje gång jag försökte radera fel saker. Jisses. Björn kom insläntrandes vid två, och då var det liksom bara tre och en halv timme kvar tills min klocka skulle ringa. Hoppas inte barnen vaknar så tidigt, för det är rätt jobbigt att vara själv med dom en hel dag om man sovit dåligt på natten. Jag känner mig utvilad, somnade ju vid halvtio-tiden. Gick upp halv sex och gick en prommis med Sonya. Sedan gick allt så fort, hade packat alla jobbsaker och ombyten så det var bara att plocka fram cykeln och åka. Ska cykla till pappa & mamma en stund mellan mina arbetspass. Jag måste göra i alla fall ett par mil den här helgen.

Nästa vecka ska jag Ta Tag i Träningen. I alla fall försök börja. Pojkarna är på dagis till halv fem båda dagarna, då jag jobbar delade turer. (Fattar inte hur dum jag kan ha varit som la TVÅ delade turer efter en helg med precis samma arbetspass, jag är bara ledig måndagen där emellan, men det lutar åt att jag får jobba den kvällen också. Fast det kan ju vara så att jag tilldelades det i efterhand, jag har inte jämfört med mitt önskeschema). I alla fall så kanske jag kan gå till gymmet i alla fall en av de dagarna. Jag har varit så mosig till och från nu, förkyld och rosslig. Och det känns inte bra att träna när jag har ont i halsen och är täppt i näsan. Fast nu ska jag inte gnälla mer :-)

Nu ska jag läsa lite dagstidningar på nätet. hoppas ni alla får en finfin dag!


Tjingeling // Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0