Hej vänner.

Ännu dags för en arbetshelg.

Jag var sen i morse. Eller nja, nästan en kvart tidig. Men mot vad jag brukar vara när jag jobbar helg, om man nu ska jämföra. Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle cykla, gå eller ta bilen. Cykla gör jag ju alltid, mellan mina arbetspass cyklar jag ut till pappa & mamma för en stunds paus. Men eftersom det skulle vara skitväder så bestämde jag igår att ta bilen, och så strunta i att besöka p&m. Och sedan åka hem när jag slutat. Men så funderade jag på det där i morse, och kom fram till att jag skulle gå. Mycket skönare och miljövänligare. Men när jag vaknade i morse sken solen, så då fick jag omvärdera besluten. Det hade jag inte riktigt tid med. Bestämde mig i sista stund för att cykla, och OM vädret är skapligt cyklar jag ut till p&m. Det här med att gräva fram ombyten, det är just det som tar tid. Vill inte gärna jobba om jag cyklar så jag blivit svettig, tar alltid med ombyten då.

Just ju, kom i skrivande stund på att jag ska tvätta åt mormor också. *inte glömma - inte glömma*. Tidigare tog jag hem hennes tvätt, eftersom det var lögn att lyckas mangla med två små barn i släptåg. Sedan upptäckte jag att det var lika mycket lögn i helsike att lyckas mangla hemma också. Men nu när jag jobbar kan jag återgå till att tvätta i tvättstugan som tillhör hennes lägenhet, smidigt när jag jobbar i samma hus. Bara att åka lite tidigare till jobbet och gå till tvättstugan, så kan jag hålla på där tills någon minut innan jag börjar.

Nu är mina "syster Lo"-macor uppätna, och jag smuttar på relativt gott kaffe. Jag vill ha frullen avklarad när jag börjar vid sju, eftersom det kan börja ringa då. Om man har otur.




På tal om ingenting alls, Elis brukar komma med så söta kommentarer. Ofta. I förrgår kväll fick han för sig att han skulle sova mellan oss i dubbelsängen, han knölade och rumlade runt och var väldigt missnöjd över att han inte fick täcket som han ville. "Mamma, det är så trångt i sängen". Trångt? Och det ska komma från honom, han kunde gott ligga i sin säng. Fast enligt honom kunde Björn ligga på soffan. Haha! Sötnos.

Nu ska jag surfa runt och spana på allt och inget.



 

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0