Goder afton :-)

Just nu väsnas "På kryss med Hjalmar" på Nybblegatan. Har varit på två stycken Hjalmar-föreställningar, och jag älskar dom. Makalöst kul. Hoppas finska orkestern är med, den är bland det roligaste som finns. Jag garvar läppen av mig när jag ser det!

Tidigare idag var vi på Gammeldags Marknad. Kalasväder, mycket folk och mina underbara, snälla småttingar. Idag var de som små änglar, inget bråk, inget tjat. Bara Elis som hela tiden ville gå och se på "Stora traktorn". Vi tittade på kaniner, shettisar, traktorer och andra maskiner. Bland annat en maskin som hyvlade staketstolpar, där en pryl lossnade och for rakt upp i luften och landade i ett tält tio minuter bakåt. My god, tänk om den hade farit iväg neråt istället, då hade den gått rakt ut i publiken. Vi gick ganska snabbt därifrån. Hann med att åka lite karuseller, och fika som alltid. Jag köpte det gamla vanliga, korv och honung.

Nu har vi grillat, och Elis hade suttit i en minut i soffan, sedan slocknade han. Kraken. Han var grymt trött. Efter marknaden var vi hos P&M en stund, sedan handlade vi och så åkte vi hem och åt. Barnen är duschade och lite lagom solbrända. Alvin är trött nu, hoppas han somnar snart. Jag har bilder jag vill tanka upp ;-)

Tjingeling // Hanna ♥


Hjalmar:

-Jag kom hem med blommor en dag, och Hilda for ut och gastade om att det skulle vara någon sorts förlåt för häromdagen. -"Och nu ville du att jag ska lägga mig med benen i vädret!"

-Vafan "sajag", -har vi ingen vas?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0