Är ni trötta,

på att höra hur trött jag är? Haha. Jag brukar inte gnälla. Gillar själv inte att läsa självömkande bloggar, där det enda som analyseras är sjukdomar i olika former. Och jag brukar inte gnälla. Jag hinner inte ;-).

Mellan mina arbetspass igår cyklade jag ut till p&m, där jag fixade lite kaffe innan mammsen kom hem från sitt jobb. Vi fikade, läste tidningar. Jag lyckades somna i några minuter och var sedan helpigg.

(Det är något jag verkligen, verkligen är tacksam över. Att jag kan koppla av och sova när jag får möjlighet. Jag tjänat massor på att lyckas somna, om än bara några minuter, Den här mentala tröttheten som ofta sitter som en spärr i huvudet försvinner, och även om kroppen fortfarande känns trött fungerar det att tänka igen. Jag är glad över att kunna ta tillvara på dötid på det sättet, genom att microsova. Det underlättar enormt nu när jag har barn, och inte alltid får den sömn jag skulle vilja under nätterna. Ibland kan jag sitta kvar i bilen och microsova några minuter när barnen somnat om vi åker någonstans, hjälper lika bra det.)

Sedan cyklade jag tillbaka till jobbet. Eftersom det inte var så varmt ute cyklade jag i mina vanliga kläder, vilket var en dålig idé. Precis när jag skulle sätta mig på cykeln började det ösa ner regn. Jag var precis plaskvåt när jag kom fram till jobbet. Tack och lov finns det tvättstuga med tillhörande torkskåp, så jag fick vackert jobba i mina träningskläder medan de andra kläderna + skorna hängde i torken. Men sedan var de så varma och goa att ta på sig.

Väl hemma vid strax efter åtta satt familjen och åt, så det var full rulle även hemma. Tandborstning och sedan tv:n, jag var så trött att jag bara ville sitta ner (läs sova). Alvin knölade runt och skulle minsann inte kolla på Rorri Racerbil (Maria: Elis ääääääälskar Rorri!) medan Elis satt som ett ljus. Jag somnade - vaknade typ tio gånger, sedan somnade äntligen Alvin i famnen hos mig. (Det hade varit lättare att kämpa med nattningen i hans rum, men jag orkade verkligen inte.) När jag vaknade var klockan kvart över tio, Elis kollade fortfarande på Rorri och var Björn befann sig hade jag ingen aning om. (Det visade sig att han hade rastat Sonya, ställt in min cykel, och fixat riktigt, riktigt fint på nedervåningen. Jag vet ju själv att om man varit hemma helaste dagen med barnen är det ganska skönt att framåt kvällen gå och plocka och pyssla i lugn och ro, Björn tycker likadant. Man överlåter gärna nattningen till den andre som kommer hem.) Hade fått en gratis BECK-film med Aftonbladet (nä, gratis var den inte, för jag såg det EFTER att jag hade köpt min Aftonbladet, så jag fick köpa samma tidning igen för att få "gratisfilmen"). Men ingen av oss orkade se på den. Elis var kanonpigg, och tvärvägrade gå till sängen. Han hade sovit alldeles för sent på eftermiddagen, och ja, då vet man ju hur kvällen blir. Nackdelen med att pojkarna delar rum är just nattningen, det går inte att bråka sig igenom nattning, det får alltid bli kompromisser eftersom Alvin är så lättväckt. Sedan gick han med på att sova i sin säng, och jag hann bara hämta upp godispåsen (ja, jag VET att jag inte borde, men vad sjutton, det är synd om mig som jobbar helg ;-)) innan hans rumsdörr öppnades och han kom ut i full nattmundering (DVS Filt - "Bebis" och myshäst) och darrade på underläppen.

Då hoppade jag in i duschen, tänkte tvångslägga Elis i min säng samtidigt som jag la mig, men när jag var klar sov han redan. Alltid något. Inte undra på att Björn får sovmornar när barnen är uppe så länge. Alltid, ALLTID när jag jobbar helg får jag rapporterat "Ja, vi sov till nio". Alrdig någonsin att barnen sover till nio när jag är hemma. Jag fattar inte hur han gör. I går morse hade de sovit till kvart i tio. My god, kvart i TIO. Skulle barnen sova till halv åtta är jag utsövd och klarar en månads tidiga mornar igen, skulle jag däremot sova till kvart i tio skulle jag få migrän direkt jag slår upp ögonen. Fast det kanske är tur att vi är olika. Björn är ju aningens mer kvällspigg än vad jag är.

*fyller på kaffe*

Jag glömde mina frukostmackor hemma på köksbänken. Fan vad irriterande. Tog faktiskt två torra hårtmackor här på jobbet, de stod längst bak i skafferiet, o-namnade. De var sega, och gick ut förra sommaren, typ. Usch vad besviken jag blev, jag som alltid är så grymt HUNGRIG på morgonen. Inte ens kaffet blev gott den här morgonen, starkt och bittert. *suck*

Igår beställlde jag i alla fall objektivet jag suktat efter. Ett vidvinkelzoomobjektiv. Grymt långt namn: Tamron AF 10-24/3,5-4,5 Di-II LD Asph IF. Ska bli så spännande att prova det! (Jag kör budgetvarianten med Tamron igen).

Dessutom beställde jag en ryggsäck, som jag får plats med allt i. Äger enbart en kameraväska till D40´n, och den får bara plats med hus + standardobjektivet, plus någon sladd. I den här nya väskan kan jag ha kamerahus, fler extra objektiv, blixtar, den har massor av småfickor till misseskort, objektivlock, sladdar mm. Dessutom ett stort fack för kläder, en för termos, mobil och plånbok. Fäste för stativ och så ett platt fack längst bak där man faktiskt kan ha en bärbar dator. Låter inte det topppen?

Nu ska jag plocka ihop lite här, diska muggar och sedan förbereda mig på att gå och jobba "på riktigt". Jag hoppas ni alla får en fin dag. Med bättre väder än vad vi hade igår.


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0