Ahhhh...

Äntligen hemma.

Den här dagen kändes som om den aldrig skulle ta slut, fy sjutton.

Inledde med att lämna pojkarna på dagis. Sedan gick jag till Synsam och bokade en synundersökning då Sonya suttit sönder mina brillor. Efter det jobbade jag i två timmar, handlade åt mig själv, gick upp på kontoret och pratade schema med Maria tills det var dags att hämta barnen. De hade haft "baklängesspringtävling" och vunnit varsin jättefin medalj. Åkte till mormor och bjöd henne på pizza, sedan åkte vi en sväng med bilen så pojkarna fick somna. Körde ut till pappa & mamma, pappa skulle vara barnvakt åt Alvin. Jag slumrade en stund i bilen medan regnet slog utanför, rätt sövande. Sedan väckta jag Alvin som blev störtledsen över att behöva gå ut ur den varma bilen, lämnade över honom till morfar och Elis och jag åkte till tandläkaren. Väl där konstarerades att han hade jättefina tänder, så vi åkte hem igen. Barnen fick leka lite hos pappa och mamma, sedan kom Björn och hämtade dom och jag åkte V4 till jobbet. (sätet har gått sönder, så jag som redan hade svårt att se ut då jag är för kort för den bilen, får nu kolla genom ratten för att se något. Yes, vad chic jag känner mig). Efter jobbet handlade jag åt mormor, lämnade de sakerna och åkte hem. Nu är jag, efter fem miljoner (känns det som) olika moment äntligen, äntligen hemma. Björn och Elis är ute, och var ute när jag kom hem. Det har tagit mig en dryg halvtimme att skriva detta då Elis kommer in var femte minut och vill ha hjälp med något. Det är bra att han kommer in tycker jag, Björn sitter på traktorn och har svårt att prata med Elis som också gräver, fast med sin minigrävare.

Ska väl göra te så snart de kommer in, börjar bli i senaste laget för Elis att vara vaken tycker jag.

Nä, nu ska jag se om jag orkar kolla FB en stund innan jag rasar ihop här.



Tjingeling // Hanna ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0