Uhhhhh.

Alltså, det här illamåendet gör mig knäpp i huvudet. Jag har ju mårr knasigt till och från sedan i lördags. I morse kände jag mig så krasslig att jag övervägde att stanna hemma från jobbet, men eftersom jag kunde stå på benen och inte mådde allt för illa så åkte jag till jobbet. Men vid tiotiden kände jag att jag verkligen inte orkade med tanken på att jobba kvällen. Jag hade så ont i magen, var så illamående och svimmade nästan när jag böjde mig. Så jag ringde och sjukanmälde mig för kvällen och förmiddagen i morgon. Jag vet ju inte hur jag mår, blir det som tidigare idag orkar jag verkligen inte. Tog sex koltabletter, en Losec och en Alvedon Forte och därefter började jag må skapligt. Undrar om det inte är magkatarr ändå, har börjat få halsbränna och ont i övre delen av magen. Känns ju uselt att stanna hemma fån jobbet och egentligen inte vara sjuk. Men är det magkatarr behöver jag ta det lungt, så en halvdag ledig kanske inte är så fel,även om det känns så. Jag har barnen på dagis under förmiddagen, som det var sagt från början, sedan hämtar jag dom när jag skulle ha slutat, alltså vid lunch.

Nu ska jag gå ut med Sonya, det känns bättre att vara ute, då försvinner lite av allt illamående. Vi var ute när vi kom hem från dagis, barnen lekte med Sonya ute och jag var på vippen att gå in och göra kaffe och ta med ut, innan jag insåg det dumma i att hinka kaffe om jag nu har magkatarr. Men det var så skönt väder.

Vi hörs, tjingeling!

PS kolla på "Du är vad du äter" ikväll. På vårat kontor jobbar den här Emelies mamma, kul att det var en tjej från trakterna med.

Kommentarer
Postat av: Stina Uvestad

Hej! Jag vet hur det är med magkatarr lider själv i mellan åt av det.....men har hitta en super bra tuggtablett som hjälper...Link heter den. Du kanske har prova? Kram

2009-03-26 @ 09:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0