Trött.

Ujj, mina beeeeen. Har sprungt i skogen med mina kängor som väger bly, mina ben känns som överkokt pasta. När vi hade ätit middag åkte vi ut till pappa & mamma, och väntade på att Björn skulle dyka upp med traktorn och byggställningen.

Men han kom aldrig.

Traktorn hade havererat, samma fel som alltid.

Men jag och pojkarna, pappa och mamma var ute i leran i nästan två timmar. Sedan for vi hem vid halv åtta. Alvin somnade i bilen, men vaknade så han hann med att duscha tillsammans med Sonya och Elis. Efter en kväll i leran är det välbehövlig med dusch. Björn kom nyss, nu när Alvin sover och Elis ligger här och ser på Horton. Vi ska göra te nu snart, sedan ska jag sova direkt. Jag är skittrött, och mina ben skriker. Jag hade planerat att städa här på ovanvåningen, men jag orkar verkligen inte nu. SÅ smutsig är det inte, bara lite hundhår på några ställen. Dammsög och dammade nederväningen precis innan vi åkte tidigare ikväll, och moppade nu när Alvin somnade. Har plockat fram dagiskläder till pojkarna, kläder till mig själv och dessutom sorterat tvätt. Hade tänkt att fixa med David och Louises bilder, men jag orkar inte ikväll, heller. När klockan är efter nio orkar jag inte göra något vettigt, skjuter upp det där med bilderna till i morgon. Min väckarklocka ringer fem på morgonen, jag orkar inte vara uppe länge på kvällen. Fast kvällstrött har jag ju i och för sig alltid varit.

Nä, nu kan jag knappt hålla ögonen öppna. Vi hörs kära vänner!

Tjingling! // Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0