Städ.

Ibland känns det som om jag inte gör annat än städar. Har nyss blivit klar med våttorkning av båda våningarna, innan dess dammsög jag och dammade. Hundhår överallt. Och ändå är Sonya bannlyst i alla rum på ovanvåningen, kraken. Men det blir enorm skillnad när hon inte är där. Annat är det här nere på undervåningen, där hon jämt svassar omkring. Där blir det högar med hundhår på bara en dag. Jag känner mig som ensamma mamman, hon serietanten. Men jag går inte lös på brödsmulor, jag får psykbryt på hundhår.

Annat vi gjort idag då, förutom att städa:
Köpte lunch åt gammelmormor, fikade där.
Handlade. Åkte ut till pappa & mamma, fikade även där. Gjorde rent Saaben som vi (äntligen!) fick byta bort.
Grejade i stallet, fick psykbryt på hästhår. Hatar pälsfällning i alla former, och Tiara ser just nu ut som en isis, inte arab. Hur mycket man än gnor och borstar, finns där lika mycket nästa gång. Och det yr och virvlar och jag kan knappt andas. Elis och Alvin fick varsin ridtur, Elis är så säker nu och vore det inte för att Tiara är så opålitlig skulle han lätt kunna få ta längre svängar, men jag kan inte lita ett dugg på Tiara, hon kastar sig åt sidan för minsta prassel och då har inte Elis en chans att sitta kvar. Så det blir runt, runt, runt i cirklar på gräsmattan än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0