Melodifestivalen.

Det var ju tvunget att se igår, jag har följt deltävlingarna lite halvhjärtat eftersom jag tyckt det varit så rörigt från SVT´s sida. Men gårdagens final hade jag sett fram emot. Och resultatet tycker jag blev lite oväntat. Marlenas låt var så speciell, men jag gillar den faktiskt mer och mer. Jag höll ju stenhårt på Ugglan (Caroline af Ugglas), eftersom hennes låt och scenframträdande var så olikt det man brukar få se. Ingen kort klänning, djup urrigning eller höga klackar. Inget  rumpvickande, skakande på tuttar eller sensuell dans. Bara sång, och faktiskt en text som inte heller är som alla andra. Ja, jag gillar den där låten, riktigt mycket. Sedan var det bästa som kunde hända att hon kom tvåa, för jag tror helt klart att hon hade haft svårt i stora finalen, om vi ens hade kommit dit eftersom vi måste kvala. Så, min schlagerkväll var helt lyckad. Att barnen dessutom somnade strax efter det börjat gjorde inte saken sämre. Lite lördagsgodis och mys med nyduschade småkillar iklädda morgonrockar, ja det kunde inte bli mysigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0