Leverans.

Alltså, i måndags kväll beställde jag mitt objektiv. Idag kunde jag hämta det på ICA. Är inte det blixtsnabb leverans eller. Dessutom låg en stor, smarrig snickers chokladbit i, som jag och Björn nu delade på till téet. Också en sak som gör att jag gillar cyberfoto, de skickar alltid med någon liten present.

Jobbade idag, från 13. Lämnade barnen kvart i elva, gick dit med killarna utan vagn. Tog en timme, ganska precis. Sedan gick jag upp på stan, gick en långpromenad på jobbet och gick hem nu ikväll. Känns så bra att röra på sig lite.

I morgon ska jag till K-holm, och lämna in objektiven och kameran på rengöring. Ringde först till Fuji inne i City-huset i Eskilstuna, för att kolla om de sysslade med regöring. Men de sa att man endast kunde skicka i väg systemkameror för sådant, alternativt åka till Stockholm för att få det gjort på stående fot. Då ringde jag en fotobutik i Katrineholm, och de kunde fixa det där, om inte delarna var för smutsiga då fick man skicka iväg den. Så jag hoppas de kan fixa det i morgon, vill inte sätta ett nytt objektiv på en smutsig kamera.

Ska bli kul att testa de nya sakerna. Köpte även en stor skärm, sunlight och vit, till porträttfoto. Borde väl kanske ha ett stativ till det, men det går ju att hålla i än så länge.

Nähe, nu ska jag läsa FOTO som kom idag. Ahhhhhhhhh :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0