Ledsen.

Elis var så ledsen igår natt, han vaknade och grät, och somnade, och vaknade, i ett kör. Kraken.

Det brukar bli så när han sovit för lite på dagen, och haft mycket att göra. Vår dag igår var verkligen fullspäckad, helgerna brukar vi ha som lugna dagar. Men igår var vi igång hel dagen.

Först åkte vi på invigning/öppet hus i simhallen. Det var grymt mycket folk, men jättetrevligt. Det nya barnbadet var himla uppskattat, massor att göra för killarna. Vatten som sprutar på olika sätt, det går att klättra och krypa under och bada bubbelbad mm. Sedan björd det på gratis glass också, vilket gjorde förmiddagen fulländad för pojkarna.

När de hade badat färdigt, eller när vi tyckte de hade badat färdigt, åkte vi till Björns morbror och fikade. Alvin somnade så snart han kom in i bilen, men Elis var vaken och så snäll. Sedan gick Björn och Alvin till farfar, och jag och Elis åkte och handlade. Efter det åkte vi hem och åt mat. Jag skulle ut till hästen, och Elis ville så gärna följa med, så han fick det. Alvin fick stanna hemma med Björn, det är så geggigt och kladdigt vid stallet just nu att jag inte får något gjort om båda barnen är med, för de måste passas varje sekund så de inte ramlar i all lera. Elis är i och för sig ganska självgående, honom kan man säga till, men Alvin gör precis som han tycker. Ibland hittar man honom inne i hästhagen, då står han under Tiara och lallar. Uhh, det gör mig skiträdd.

Elis somnade i bilen, men jag ville inte låta honom sova så länge så vi väckte honom efter något timme. Men det var nog för lite eftersom han blev så ledsen inatt.

Väl hemma var det bara att hoppa i pyamasen och lägga sig, Elis somnade på tio minuter.

Just nu sitter Elis och sepå Byggare Bob, och Alviv lallar runt och prata med Sonya. Dagens planer var planerade till att Björn skulle inleda morgonen med att ta traktorn ut till pappa & mamma med deras byggställning, sedan skulle han ta barnen medan jag storhandlade. Och så skulle jag till sist åka till Davis och Louise och fota, efter 16 när Louise slutat jobba. Men nu vaknade Björn med migrän, och ligger fotfarande. Så nu vet jag inte hur dagen blir, det där med migrän är så jävla jobbigt, jag vet ju själv hur det är. Det förstör så himla mycket. Hoppas att jag kan komma iväg och storhandla och sedan ha barnen om han fortfarande mår dåligt, och sedan lämna barnen hos honom i em. Det är skitsvårt att fota när barnen är med, ja det går nästan inte.

Nu ska jag pussa och krama lite på Alvin, om en kvart tänkte jag göra frukost och hoppas på att Björn kommer upp.

Fan ta migrän, det förstör en hel helg. *muttra*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0