Kväll.

Jag har tagit ett brejk från barnen nu, Alvin håller på att tjata hål i öronen på mig och jag är så himla trött på hans humör just nu. Jag vet inte vad han vill, och när han är trött är han ännu tjurigare. Han ber om något, och så ger man det till honom, då skriker han "Nääääe!", backar och kastar sig på golvet och störtgrinar. När Björn är med blir han ännu värre, mot mig, men när Björn är ensam är han aldrig så. Jag fattar inte varför han gör så. Skriker, piper, gnäller och vill inget. Bara bäras, kånkas och släpas runt duger om han ska vara med mig. Så det var så skönt nu när Björn duschar pojkarna och jag kan sitta här och greja i lugn och ro. Första stunden av lugn på hela dagen.

Björn har varit i Södertälje på en föreläsning, från någon av hans examensarbetare han haft ansvar för under en tid. Det visade sig att INNAN föreläsningen/slutmojjen/vafandetnukallas hade han vandrat omkring ett par timmar på Jula, och EFTER föreläsningen hade han tagit vägen förbi pappa och fikat. Han kan gott ha barnen nu så jag får vila kropp och själ ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0