Konstigt?

Om någon försökte gå in på min blogg under morgonen så såg den nog rätt skum ut. Det var för att jag pysslade med designen. Just nu är bloggen som jag vill ha den. Tyvärr är det vita lite stakt för ögonen, men jag tror man vänjer sig. Anledningen till att jag valt vitt som bakgrund för mina inlägg är att jag ska börja lägga in bilder på ett annat sätt, nu när jag börjar lära mig Picasa 3. Och då är det bra mycket finare med vit bakgrund.

Ni som tycker att photoshop är svårt, ladda ner Picasa 3 från google. Det är helt gratis, och klarar lättare bildredigering, kollage mm. Ett jättebra program som jag har i den bärbara. Elements som jag också har i den bärbara är lite för avancerat när skärmen inte är den bästa och mus saknas. Jag saknar min ritpenna, och tycker det är svårt att jobba med bilder när förutsättningarna inte passar. Men Picasa är faktiskt riktigt bra. Snabbt och enkelt, och alla bilder man jobbat med sparas automatiskt i jpg-format i en förvald mapp.



Fast allt är inte dåligt med Elements, jag har bara inte orkat sätta mig in i det med den här datorn. Det är tack vare den som alla mina bilder helt plötsligt har lagt sig i datummärkta mappar. Och när jag sätter i USB-pluggen med minneskortet till mobilen tankas bilderna över atomatiskt, och raderas från mobilen. Kanonbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0