Hemmadag.

Visst är det skönt att ha sådana ibland?

Jag hade egentligen tänkt att gå ner på stan med killarna och hälsa på mormor, men sedan snöade det, och det bar verkligen emot att ge sig ut i det vädret. Jag visste att det fannt rätt mycket att göra hemma också, jag har inte varit ledig från jobbet en hel dag på två knappa två veckor. Kan ju inte bli annat än rörigt hemma då.

Igår var vi på Lager 157, skulle köpa ett par babyConverse åt Elis. Jättefina var dom, och han talade om redan innan vi åkt dit att han ville ha röda skor. Så det fick han, han älskar dom och vill hålla i dom hela tiden.

Sedan åkte vi till Flen igen, hämtade gammelmormor och tog med henne ut till pappa & mamma där vi fikade.

Det vi gjort hittills här hemma är:
- Bytt gardiner i köket och matrummet.
- Dammat fönsterbrädorna och duschat blommor.
- Tvättat två maskiner tvätt.

Kvar att göra är:
- Kycklingnuggets till middagen.
- Dammsuga och torka golven.
- Eventuellt plantera om några blommor, de på ovanvåningen är aningens torra.

Bäst att fortsätta nu, Alvin börja bli trött och gnällig så nu ska vi fixa lite mellis/lunch innan de får vila en stund. Jag ska inte vara hemma ikväll, ska på kommunals "spakväll" i simhallen. Det ska bli trevligt.

Vi hörs vänner :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0