Hemkommen.

Nu kommer Björn hem, han har grejat i sin pappas garage. Han har visst fått verkstadsplats där, de hyr ju ut en fyra platser och Björn har köat länge. Nu har han fått en, och ikväll städade han efter den förre hyresgästen.

Min vecka har varit hektisk, har jobbat veckans alla dagar.
Måndags: Jag och pojkarna tog gammelmormor m,ed ut till pappa och mamma. Där fikade vi, och jag och killarna grejade i stallet.
Tisdag: Jobbade till 12, tog en promenad till simhallen och simmade 30 längder. Gick tillbaka till jobbet på möte till 16.30 ca, då handlade jag och åkte hem.
Onsdag: Jobbade delad tur. Hämtade barnen vid lunch, städade hemma och lagade mat. Mötte Björn i dörren och gick tillbaka till jobbet strax innan fyra.
Torsdag: Jobbade till 12, hämtat barnen, hälsade på Cicci, Jakob och Tobias vilket var kul. Så länge sedan vi sågs med barn. Sedan åkte vi till hästen, Elis sov i bilen och Alvin var inne med sin mormor och morfar medan jag ryktade och mockade. Sedan åt vi lite mat där, innan vi åkte hem och lagade mat här hemma.
I morgon: Först jobbet en liten stund på morgonen, sedan ska jag och mamma till gymmet. Sedan ska jag tillbaka och jobba en stund till (bara massa trista datamåsten imorgon) innan jag ska luncha. Men vem? Några förslag? Någon som vill ses? Är alldeles ledig i morgon lunch. Sedan Hämta mat åt mormor, och så börjar jag jobba "på riktigt" vid 13-16. Låter som en rätt bra dag. Barnen ska vara halvdag på jobbet, och sedan ska Elis med Björn till Nyköping och Alvin ska vara med farmor.

Jag har precis packat mina träningskläder, för jag ska till gymmet en sväng i morgon med mamma. Det ska bli kul, var ju säkert ett halvår sedan jag tränade sist.

69 kg blir min startvikt. Ska återuppta mina veckovägningar och månadsfototn. Förra året, vid den här tidpunkten, vägde jag 70.3. Jag hoppas att resultatet kommer bli detsamma, att jag går ner en fem-sex kilon till sommaren. Jag vet ju hur jag ska göra, gäller bara att ta sig i kragen och hålla det hela vägen.

Nähej, dags att duscha. Björn har visst gjort te medan jag skrivit, så jag får väl hälla i mig en kopp innan jag hoppar i säng.

Vi hörs vänner, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sanna Almqvist

Alla mammors uppdrag, att kämpa bort de där extra kilona som aldrig riktigt ville försvinna efter förlossningen. Mina är nästan borta, kvar blir en kropp utan muskler. Jag måste verkligen också träna!



Fin blogg förresten, du har en härlig look!



Kram

2009-03-06 @ 21:20:29
URL: http://sannasolsken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0