Avbrott.

Mitt under städningen ikväll gick en säkring, ute av alla ställen. "Jamen det beror ju på att pelletsen just tog slut, och då går pannan in på el, och då blir det för mycket med din tvätt och tumling, diskmaskinen, barnens dusch OCH dammsugning". Jahaja. Det är sådant som alla ska fatta. Att OM pelletsen tar slut, så tar elen över. Och IBLAND kan en säkring gå utanför, inte alltid, oftast händer det inomhus. Men IBLAND kan det hända ute, säkerligen av någon finfin anledning som alla ska fatta. Men inte jag. Jag är innerligt glad över att de här avbrotten sker när Björn är hemma, för jag skulle absolut inte fixa sådant själv. Om en säkring går inne när jag dammsuger vet jag oftast varför, då har jag kört för många saker samtidigt. Men då blir det svart så fort jag knäpper igång den maskinen som gör att bägaren rinner över, och det blir bara svart i ett par rum. Sådant fixar jag. När alla lampor helt plötslige lyser på halvfart i hela huset, till synes utan anledning, då blir jag nervös. Jag skulle inte anta det första jag gör att det var pelletsen som tagit slut.

Dessutom. När jag ny var färdigstädad hade jag sett fram emot en lång dusch. Och sedan sängen. Nu finns det inget varmvatten, för det tog slut när barnen duschade och Björn fixade inte ny pellets på en gång. Så, min duscha får vänta till midnatt eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0