Underbart.

Igår hade vi en alldeles underbar dag. En sådan här dag som man ser tillbaka till när sommaren sedan har gått. Hemska tanke. Sommaren har ju knappt börjat, eller hur. Inombords räknar jag sommarstarten när min semester börjar, men det är ju i mitten/slutet av juli. Klart sommaren redan börjat. Igår infann sig en sådan här semesterfeeling. Varmt och skönt, och ingen stress. Det sistnämnda är nästan det största tecknet på att jag är ledig.

Fast det var nära att vi inte kom iväg igår. Alvin var mosig under fredagen, jag var hemma från jobbet på kvällen. Kraken. Under natten hade han så hög feber att han bara låg och skakade, och knappt inte ens kunde hålla i sin vattenflaska. Röd som en kräfta var han. Jag blötte en handduk och låg och torkade honom, och han tyckte det var så skönt. "Å dääääär", sa han och sträckte fram armen. "Och däääär" och så sträckte han fram benet. Inte ett dugg ledsen, han snackade som bara den. "Hej mamma! Pappa sover...". Sötungen. Jag messade David och Louise tidigt på morgonen och sa att vi inte kunde åka. Men sedan piggnade Alvin på sig, så vi bestämde oss för att åka. Tror att den där febern som försvann lika fort som den dök upp, beror på en stor kindtand som börjar dyka upp i hans mun.

Det var ett bra beslut att åka, Alvin var nöjd så gott som hela hela resan. Han var dock livrädd för tåget, då var det synd om honom. Det skrämde honom när vi fikade, och sedan ville han absolut inte gå i närheten av det. Han ville bara in i stationshuset. Som en liten skotträdd hund.

Innan vi gick till stationen tog vi en rundtur på slottet, eller utanför. Och så hade vi fika med som vi satte oss med i solen.

Ångloket gick från Mariefred till Läggesta. Därifrån åkte vi en gammal buss till Taxinge kyrka. Och väl i Taxinge fikade vi, barnen lekte och sedan åkte vi ångbåt hem.

Det var en helt perfekt utflykt! 90:- per vuxen kostade "lilla rundan". Och den innefattade då antingen tåg - buss till Taxinge och sedan båt hem. Eller tvärt om. Båt till Taxinge och sedan buss - tåg tillbaka. Barnen åkte ju gratis, alla barn under sex år åker gratis. Och man måste ju inte fika i Taxinge om man vill komma billigare undan. Men ingen av oss som åkte hade varit där, så vi passade på att äta gott där också.

Och så var det så himla barnvänligt. Lekplats, stor badstrand, och glass. Och en lite outletshop där jag fyndade en linnekjol för en hundring.

Jag lägger inga bilder här, det tynger bara ner sidan för er. Allt ligger ute på bananabambi.pixbox.se :-)

Nu ska jag fortsätta umgås med mina småttingar, snart frukost.


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0