Svar på tal.

Sara: Alltså, Björn verkar ju vara rena rama McGyver (om du minns det programmet). McGyver kunde ju typ bygga en segelbåt av en tändsticka och ett snöre. Björn bygger liksom en vedklyv själv, som drivs av traktorn... jag hade aldrig kommit på att man ens KAN göra nåt liknande! :) Ha ha ha.

Hanna: Eller hur! (Jag älskade McGyver f.ö.) Jag har fortfarande inte vant mig vid alla hans uppfinningar. Han hittar någon hög skrot på tippen, köper något filter och och ibland lämnar han in någon del på blästring, sedan hej hopp, en ny (o)andvändbar maskin till samlingen. Spelar liksom ingen roll vad det är han ska laga, nog kan man alltid pilla isär, svetsa ihop och programmera om. På rak arm kan jag inte komma på något han inte skulle kunna laga. Pappa och mamma köpte en fyrhjuling billigt för att den var osäker då det bara var småfel hela tiden. Björn pillar i motorn, köper någon ny slang och sedan funkar den. Vi har otaliga mängder med tradgårdsmaskiner från tippen ("Gilson" och "Belos"), gräsklippare, motorsågar, nu en vedklyv. Han pillar isär en tumlare vi fick billigt då den var tasig, och den har gått i fyra år. Datorer, brödrostar och andra små ting är liksom rena baggisen. Puuuuh. Man känner sig ganska betydelselös i jämförelsen. (Fast jag har i alla fall klämt ut två kids, det klarar han inte hur mycket han än vill, alltid något hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0