Slödag med återhämtning.

Jag har varit så trött i flera, flera dagar. Igår var det hemskt, usch vad mitt humör sjönk i botten vartefter dagen led. Både Elis och Alvin var småtrötta och gnälliga framåt eftermiddagen. Elis var så trött att han totalvägrade äta middag. Alvin var småpipig som alltid när han är trött och rastlös. Elis skulle bara "ligga och vila" under middagen, men åt när vi meddelade att vi, som ätit mat, tänkte gå ut. Sedan hann vi knappt plocka undan efter maten förrän båda barnen hade skorna på sig. Med ny energi efter maten skrek dom i högan sky om att få gå ut. Jag var lagom däst efter maten, och hade önskat en lugn kvart. Men det var bara att snöra på sig skorna och roa barnen. Eller, se till att de höll sig borta från trädfällningen Björn och hans pappa höll på med.

Men idag fick jag veta att min heldag hade blivit halverad. Fast på dagis tyckte de att om barnen ändå skulle vara över middagsmilan kunde de stanna tills halv fyra, då jag trodde jag skulle sluta. Lite samvetskval har jag, eftersom jag faktiskt inte jobbat nu i EM, men ändå varit ledig. Sådant inträffar nästan aldrig. Jag hade iofs ingenting planerat med barnen, men vi hade ändå tänkt åka ner på stan och handla och kanske äta en glass. För i morgon jobbar jag delad tur, och då ser jag inte sötnosarna förrän på kvällen. En heldag utan dom känns ledsamt. Men åh vad jag har återhämtat energi och ork. Bara läst senaste DigitalFoto i solen, smuttat latte och pratat skit.

Nu ska jag skriva rent en kladdig lapp jag har framför mig. Fick ett tips från en kollega om att åka ångbåt från Mariefred till Taxinge, så det ska vi göra på lördag. Vi hade tänkt att åka till Mariefred och bara turista. Men att åka ångbåt också låter ju jättekul! Jag fick ringa och ta reda på mer info, då deras tidtabell var något av det rörigaste jag sett. Men det låter ju som en toppendag för pojkarna. Först kolla slottet i Mariefred, sedan åka ångbåt till Taxinge, fika där och kanske plaska i vattnet. Och sedan åka gammal buss till Läggesta, och sedan ånglok hem. Förra året åkte vi bara ångloket, pojkarna gillar det också.

Nu ska jag hämta mina söta barn på dagis. Vi hörs kära vänner :-)



 

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Fika på taxinge slott? Ta med stora plånboken och ät absolut ingen frukost hemma. Där finns det fika så det räcker! :) Men smakar det så kostar det. Fast det är himla fint och trevligt där faktiskt. ha så kul!

2009-06-25 @ 21:00:29
URL: http://willman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Jo, jag vet att det ska vara dyrt där, har du varit där med barn? Jag har asom sagt aldigt varit där, ska dit med jobbet om ett par veckor men det blir inte samma sak som att åka dit med familjen. Får väl se hus pass mycket vi fikar där, det är nästan båtturen och färden i ånglok och gammal buss som lockar :-)

2009-06-26 @ 19:08:11
URL: http://bananabambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0