Midsommar.

Ja, undrar hur vädret blir. Känns rätt hopplöst. I bästa fall är det bara kallt, i värsta fall regnar det också. Tur att stugan vi ska vara i är stor, barnen kommer kunna leka ändå. Myskläder och galonisar är ett måste.

Igår hittade jag äntligen ett vackert vattenställe. Om ni kikar på min pixbox, eller bildbloggen, ser ni dom. Madde följde med, det var kul. Jag hade dödligt ont i foten efteråt, kuperad terräng och min fot som knappt klarar asfalt, det blev inget bra. Men bilderna blev fina, till nästa gång ska jag ha skaffat mig stövlar bara, så jag kan ta motsvarande bilder fast stående i vattnet. Nu stod jag bredvid, och fick med oönskad grönska.

Igår jobbade jag precis som idag delat. Ledig mellan 12 och 16. Men i morgon jobbar jag bara till 12, det ska bli underbart att gå på helg sedan. Jag känner mig så trött just nu, kanske är det bristen på sol. Energin tryter, och jag som alltid haft lätt att gå upp på morgonen får kämpa för att inte snooza in i det längsta. Men jag tror det delvis är fotens del, jag kan ju inte ta mig framåt på något smidigt sätt. Haltandes eller denna förbannade krycka. Om jag inte använder kryckan får jag grymt ont på kvällen/dagen efter, men just då, när jag går utan, känns det som att det funkar. Jag lurar mig själv. Men jag tycker inte om att gå med krycka. Helt plötsligt kommer jag på mig själv med att stödja på fel ben, då har jag hamnat i fel rytm. Mina armar och ben har svårt att kombinera rörelser, fråga Cicci som ständigt gör sig lustig över min brist på koordination.

Både igår kväll och nu ikväll var jag makalöst trött, när arbetuppgifterna sinar och jag sätter mig allt för bekvämt faller ögonen ihop. Vet ni hur hemskt det är att känna att man nickar till, på jobbet av alla ställen! Jag undviker ju då att sitta, velket knappast gynnar min fot...

Mellan mina arbetspass idag handlade jag på ICA. Men det var övermäktigt. Jävlar i min låda vad folk det var. Till råga på allt åkte jag fast i självscanningen, då jag fick avstämning. Barnen var otåliga och kivades om plats i vagnen och jag missade helt att lägga upp karré för 75:-, köttfärs för 80:-, ost och avocado. Så det blev ju en grym miss. Jag hade blippat av det själv med kontrollen, men när varorna skulle upp igen på bandet för avstämningen glömde jag bort dom där de låg under vagnen). Fuck vad klantig jag är.

Nähej. Jag lovade faktiskt Björn att jag inte skulle sitta här ikväll. Vi har inget socialt liv, alls. Om jag inte jobbar kväll nattar jag barnen, och sover med dom tills Björn väcker mig och påtalar att jag kanske ska sova i vår säng istället för i Elis. Om jag jobbar kväll nattar han barnen, men det tar längre tid och då hamnar jag här. Om jag inte hinner somna i tv:soffan innan jag kollar av mailen. Det är hemskt, vi som alltid fikade på kvällen, jag har druckit te i sömnen för många gånger nu, Björn har tröttnat på det, haha. Nä, nu ska jag ge mig av härifrån. Fixa te, och fika innan nio för en gångs skull!

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar :-)


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0