Ledighet = regn.

Jag brukar inte gnälla. Men visst är det typiskt att det ska regna när man är ledig? Är ledig både idag och i morgon, och det ska bli lika trist väder båda dagarna. Uhhh.

Fast i förmiddags trotsade vi vädret och knallade (åkte) ner på stan. Jag kan ju inte gå så fort, och jag klarar inte att gå dit ner. Så vi är miljö och motionsbovar och åker bil. Köpte fika och gick till barnens gammelmormor och fikade. Sådant hör lediga dagar till. Klockan är ju tre nu, dagen har ändå gått skitfort. Jag väntar på att Alvin ska vakna, han snoozar i bilen just nu. Jag parkerade lite för nära husväggen, så jag ser bara hans näsa och napp, men så länge det inte fäktar där inne sover han.

Köpte penslar åt barnen idag, så ska vi måla lite när ALvin vaknar. Men känner jag Elis rätt kommer han somna, trots att han nyss sa att han inte skulle sova och inte skulle vila. Men han blinkar låååångsamt här i soffan. Han vilar med en film, det är mysigt. Om det inte regnar alldeles för mycket ska vi gå ut i efter middagen. Tänkte att Elis skulle få cykla lite ute, han börjar bli duktig på det nu. Ja, med stödhjul såklart då.

Tog fram två paket med spättafilé, tänkte panera fisk till middag. Tyvärr hade vi nästan slut på potatis, klantigt av mig att inte kolla det innan vi gav oss ner på stan. Kan ju ha ris till också... *dagens i-landsproblem*

*Alvin sprattlar i bilen och hämtas nu in*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0