Fuck it.

Vet ni hur deppig jag blir över den här foten. Nu känns det ändå grymt mycket bättre än vad det gjorde både i lördags och söndags, men ändå. Hela benet är som ett jävla avdomnat elefantben, svullet och ömt. Att gå nedför trappor gör så jävla ont, och att gå fort går (haha. not.) inte alls. Har krycka för att kunna jaga fram i någolunda hastigt tempo. (Fatta hur muppig jag måste ha sett ut igår när jag jagade två barn + hund här hemma på tomten. Haltandes, med kryckan i högsta hugg). Om någon ens tänker tanken på att gå emot min fot skriker jag i högan sky. Nu kan jag ändå gå utan att det gör dödligt ont, och jag klarar att ligga i sängen utan att det bultar i foten, så det blir ju snabbt bättre.

Men stukningar/vrickningar har jag ju varit med om många förr, jag vet hur många månader det tar att ens kunna gå ordentligt. Och då är nog det här den värsta stukningen hittills. Senaste gången tror jag det tog nästan ett år innan jag kunde böja fotleden utan att det gjorde ont. Dessutom vet jag att ledbanden blir som uttänjda, och jag vrickar mig mycket lättare när jag kan börja träna igen.
 
Fan. Fan. Fan.



I övrigt idag då. Ja, jag jobbade till 12, sedan hämtade jag medicin åt mormor och så hämtade jag barnen. Vi skulle ha gått ut efter Elis tupplur, men han somnade aldrig och sedan började det regna. Vi hade planerat att grilla, men det regnade när Björn kom hem så vi grillade i ugnen. Det blev riktigt gott, tunna revben med hemmagjord marinad och glaze på. Och potatissallad till. Mmmm. Sedan somnade Elis i mitt knä efter maten, han var så trött kraken. Halv sex, sämsta tiden att somna på. Han och Björn skulle ha åkt till farfar. Jag bar upp Elis, han vaknade då och ville absolut åka till farfar. Men han var varm, hoppas han bara var varm efter att ha sovit under filten. Synd om han ska bli sjuk nu när jag snart är ledig i två dagar (ons-tors), och vi skulle hitta på något roligt.

Nu ska jag kolla shock.se, har ryktesvägen hört att det finns finfina klänningar där... Kan behöva tröstshoppa lite. På tal om shopping, köpte en oversizeskjorta på H&M som numer är min nya favoritjobbartröja. Jag älskar iofs linne, har många linneklänningar och blusar. Och nu även en ljusblårandig linneskjorta. Linne blir så mjukt och skönt när man använt det ett tag, det formar sig efter kroppen och blir så fint. Ahhhhh... Ett par ljusa linnebyxor skulle göra min sommargarderob fullständig.

Om ni vill se bilder från TjejVättern kan ni kolla bananabambi.pixbox.se. Vill ni se mina senaste fotoprojekt kollar ni hannasfoton.blogg.se.



 

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0