Foodie :-)

Just nu borde jag väl egentligen laga mat. Men, potatisen kokar ganska bra utan min övervakning. Ska snart slänga ihop en romsås till sillen. Egentligen sås till lax, men jag använder den ofta till allt som har med fisk att göra. Äter mycket sill just nu, kanske sältan som gör att man blir sugen på det. Fast vi ska göra köttbullesmörgås också, bara för att jag blev så sugen på rödbetssallad.

Har varit ute hos P&M hela dagen. Fast vi inledde med att gå upp sex (monsterbarn! de känner på sig när jag är ledig!), sedan gick vi till gammelmormor vid nio. Fikade med glass och kaffe på fiket. Sedan åkte jag och barnen ut till pappa & mamma. Fikade, gick till en arbetskamrat till mig som hade två små flasklamm, så Elis och Alvin fick mata. Det gillade dom :-). Fast traktorn där var lika kul, Elis kunde inte slita sig därifrån.

Nähej, nu ska jag tillbaka till köksslaveriet. Björn far mellan källaren och boden, han försöker få igång sin motorsåg. Igår var han så glad över att den fungerade, och han bestämde sig för att plocka ner en av de övervuxna björkarna vid vår entré nu ikväll. Men nu fungerar inte motorsågen. Som vanligt. Ingenting fungerar som det ska här hemma.

Nu ska jag fortsätta med maten.


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0