Det blev inget mer,

skrivet igår eftermiddag. Så snart Alvin vaknat fixade vi middagen, Björn kom hem någon timme efter det och sedan gick vi ut. Tyvärr regnade det, men barnen har bra regnställ så varken de eller jag led. Grävde tre djupa hål vid staketet mot slungan-husen, sedan städade vi in alla utspridda leksaker i boden och hoppade vi in i bilen. Åkte till pappa & mamma, där vi tog med oss fyra vidvuxna kaprifolbuskar som jag en gång planterat utanför stallet. Nu hade de växt sig alldeles för stora, trots nedklippningar. Dessa satte vi vid staketet. Ska stadga upp dom idag, och sedan spänna tråd mellan stagen så de har något att klättra på. Allt för att få lite skymundan från slunganhusen.

När det var klart kom Björn och hans pappa hem, med Björns nytillverkade vedklyv på flaket. Vi klöv ved till halv tio, sedan orkade inte barnen längre. De tycker det är så kul att hjälpa till, fanns lite gammal ved i förrådet som skulle klyvas, och den veden körde de i pulkor till Björn och Bengt. Och jag travade in den nyklyvda veden. Hela äppelträdet och björken som Björn tog i vintras är nu färdig. Tyvärr drivs klyven av traktorn, vilket gör att jag inte kan klyva själv. Och dessutom väsnas den ganska mycket... Men den kostade knappt något att göra :)

Vid halv tio gick vi in, trots att barnen ville vara ute mer. Men när de är trött så vill de bli påpassade och så kivas de hela tiden. Så vi gick in, duschade och barnen fick några mackor innan de så snällt la sig.

*paus för att pussa på två vakna killar*

Sådär ja, nu sitter de och morgonmyser vid tv:n. De brukar få göra det medan jag pysslar i köket innan frukost, så jag ska ge mig iväg härifrån och fixa lite mackor och gröt. Idag stundar besök hos gammelmormor igen, en tripp ut till Tiara och sedan lämna henne på bete ikväll.

Hörs senare, kanske :)

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer
Postat av: Abbe

Alltså, Björn verkar ju vara rena rama McGyver (om du minns det programmet). McGyver kunde ju typ bygga en segelbåt av en tändsticka och ett snöre. Björn bygger liksom en vedklyv själv, som drivs av traktorn... jag hade aldrig kommit på att man ens KAN göra nåt liknande! :) Ha ha ha.

2009-06-11 @ 21:49:31
URL: http://willman.blogg.se/
Postat av: Sara

Skulle ju stå Sara som avsändare och inte Abbe. Han surfar inte så ofta... ;)

2009-06-11 @ 21:50:23
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0