Betessläpp.

Igår knallade vi ut med Tiara på bete, ahhh vad skönt för henne. Tre månaders ständigt gräsätande. (min fot höll på att döda mig under kvällen sedan, det är bara någon dryg kilometer i vardera riktning, men sjutton vad svårt det var att gå).

Innan dess var jag & killarna nere på stan, la undan en trehjuling i sportaffären som Alvin ska få i tvåårspresent från sin gammelmormor och mormor och morfar. Hämtade ut en klocka åt mormor. Fikade på violen med pojkarna som fick varsin tjuga till glass av gammelmormor. Det räckte till kaffe åt deras mamma också :-)

Sedan handlade vi och åkte till pappa & mamma. Elis fick rida, (i sina nya ridbyxor och egna hjälm, han är så mallig över sin ridhjälm). Tidigare har vi använt tömkörningsselen när han rider, igår använder vi sadel och det gick så himla bra, han satt jättesäkert och vi gick en längre sväng för första gången. Han har fått bra balans nu.


Elis fick en långsväng med morfars traktor också, han älskar att köra trädgårdstraktorn. Den går så sakta att han kan köra den alldeles själv. Alvin lallar mest runt där ute, han kräver inte så mycket mer än några leksaker och en vattenspruta.

Väl hemma gjorde vi lite mat snabbt, och Elis och jag åkte tillbaka till pappa & mamma, jag & mamma lämnade ut Tiara medan Elis och morfar körde traktor.

Sedan åkte vi hem ganska snabbt, Björn ville ha barnavlastning då han skulle såga bort en stubbe med motorsågen. Men klockan blev för mycket, vid nio gick jag in med pojkarna och Björn kom strax efter. Bara dusch och nattning sedan var kvällen över. Kvällarna går så snabbt när pojkarna är ute och uppe sent. Fast det funkar ju när de är lediga dagen efter. Björn är ledig idag, medan jag jobbar. Jag skulle egentligen ha haft en glapp mitt i arbetspasset idag, mellan 16-18.30, men nu blev det inte så. Detsamma i morgon, jag skulle ha börjat 7, jobbat till nio och sedan varit ledig till fyra. Men nu jobbar jag till 12, som vi alltid gör. Så är det ju när man jobbar med människor, ibland blir planerna ändrade och det måste man räkna med.

Nu ska jag göra frulle, vi hörs :-)

PS Bildbloggen är uppdeterad med några nya bilder för er som vill se. DS

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har rätt, föda fina barn kan han iaf inte! Inte ens traktorn kan hjälpa till där inte, ha ha ha. I fortsättningen ska vi anlita Björn innan vi kastar en endaste liten manick! Där kan man spara hundralappar. ;)

2009-06-12 @ 12:53:29
URL: http://willman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar till Sara:



Eller hur, man kan tjäna hundralappar på honom :-))

2009-06-13 @ 06:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0