At work.

Här sitter jag igen, har gått igenom papper och mumsat macka och antioxidantjuice. På arbetstid. Eller mja, var här strax efter halv sju, så jag hinner äta innan klockan slår jobbdags. Så jag är färdigäten och klar, om min arbetsinsats skulle behövas.

Har fleecetröja och raggsockor på mig. Ska det vara nödvändigt i början av fucking JUNI? Fast det regnar ju inte, altid något. Än så länge i alla fall. Tog bilen till jobbet, något annan alternativ finns inte numer. Gå klarar jag inte, inte heller cykla. Saaben kan jag inte köra då gaspedalen mördar min fot, däremot pickupen eller bussen går finfint då de är så pass höga att man gasar mer neråt än framåt. Mysko förklaring ser jag. Foten gör inte alls ont på nätterna, men varje morgon får jag en chock över hur ont jag faktiskt har. För då vaknar fotjäveln, när jag börjar stå och gå. Sedan är det ständig värk tills jag får den skiten i högläge. Idag hittade jag inte kryckorna heller, barnen måste ha lekt med dom. Så jag hankar mig fram utan. Vet inte vad som känns lustigast, att halta med eller utan kryckor. Jag har ju noll simultankapacitet, vilket gör det rätt trassligt med just kryckor. Rätt som det är haltar jag med fel fot. Då har jag kommit ur takt, och vad hjälper kryckorna då liksom. Borde ingå någon form av snabbutbildning när man får kryckorna...

Äsch, nog gnällt. Nu ska jag kolla in lite nät-tidningar. Hade faktiskt tänkt att ta med en bok hit idag, men när jag pysslade med frukostmackorna började Alvin vakna, så jag drog hemifrån fortare än kvickt. Inte ens Sonya fick en morgonrastning.

Nu vet jag inte hur länge jag jobbar under förmiddagen idag. Antingen 9 eller 12. Får se vad som står på dagordningen när jag börjar. Om jag skulle sluta tidigt ska jag åka och köpa blommor åt mormor, hon ville ha lite pelargoner till sin balkong. Björn och barnen skulle på loppis till Orrhammar, så jag har ändå inga barn att åka hem till. Men om regnet uteblir ska de nog få åka några karuseller nere på stan i alla fall.

Usch, nu blev jag helt plötsligt väldigt, väldigt, väldigt trött. Min väckarklocka stod på 5.10, sedan snoozade jag till sex. Jag går ju upp tidigare på vardagarna, för att hinna rasta Sonya innan jobbet. Numer kan jag inte det med min fot, så jag kan snooza längre. Men jag somnar aldrig om, ligger bara och planerar allt som ska göras, som jag är rädd att glömma.

Finns en uppdatering på pixbox, lite barnporträtt under kategorin med samma namn. Och några nya junibilder. Uppdaterade lite snabbt igårkväll, samtidigt som jag flyttade alla bilder från den bärbara datorn till disken i källaren, vilket tog lång tid, och datorn klarade inte att trixa med bilder samtidigt som jag flyttade andra, så det blev inte så många bilder utlagda. Elis och Björn var ute och sågade bort stubben de misslyckades med sist. Alvin sprang från fönster till fönster och ville "uuuuuut". Men klockan var efter nio, då får sådana små skruttar inte gå ut. Tycker deras mamma, han själv var tvärförbannad och ville absolut vara med ute.

Vi hörs vänner!


Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0