Zzzz...

Idag var det rätt tungt att gå upp. Jag låg och läste länge igår kväll. Barnen var skittrötta och somnade strax innan sju, och då vaknar de alltid grymt tidigt. Alvin vaknade halv sex, jag fick snooza till sex innan det var dags att gå upp. Men jag är hur trött som helst, och så regnar det och det blir man ju inte piggare av.

Igår var vi hemma helaste dagen. Jag och barnen tog en bärplockningssväng efter frukost, och var hemma till lunch. Då fikade vi med nybakada blåbärskaka, Henrik kom precis när jag hällt upp kaffe så han fick fika han också. Sedan pysslade jag och Alvin en stund ute, jag hann ta en riktigt fin bild av honom i hans meckarkläder. Kolla hannas.foton.blogg.se, eller pixbox. Elis, Henrik och Björn åkte till soptippen när vi var hemma.

Sedan jordfräste och grävde vi, på den lilla plätten där vi ska plöja ner dynga och mull idag. Och när middagen var avklarad och barnen skulle nattas gick jag och Sonya ut och plockade ett par liter blåbär till. Totalt tror jag vi fick ihop sex liter igår. Men det regnade och var kallt igår kväll, så jag stannade bara ute en timme.

Nu ska jag fortsätta med min pocket "den hemlige kocken".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0