Yo morning.

Jag hade grymma planer på gårdagskvällen. Men så insåg jag att Elis inte skulle somna om jag inte la mig med honom, så halv tio borstade jag tänderna och hoppade i säng, då läste vi en lång saga. Jag var så vansinnig trött att jag inte kom upp igen. Fast kvart i tio till halv sju, det är bra många timmar det. Alvin vaknade vid fyra, och kom in till oss. Och då funderade jag på att gå ut och fota, för det var soluppgång och jag kände mig helt utsövd. Jag har tur, dryga sju timmar är idealiskt för min del, sover jag mer än det blir jag slö och seg. Men nä, verkligheten kom ikapp när jag låg och funderade. Dels jobbar jag 8-16 idag, och eventuellt ska jag agera chaufför åt pappa och mamma och deras grannar ikväll då dom ska äta i Eskilstuna. Inget bra att vara så trött då.

Idag fyller Alvin två år. Plutten börjar bli stor. Fast vi ska fira honom på lördag, istället. Jag skulle från början ha jobbat kväll idag och förmiddag i morgon, men när vi väl bestämt att fira honom på lördagen ville en kollega byta arbetsturer, så det blev tvärtom för min del. Men det är bättre att ha kalas när man har god tid på sig. 

Nu har jag varit ute med Sonya, och vattnat alla blommor ute. Det är så skönt att komma in till doften av nybryggt kaffe, och se att jag har en timme på mig nu på morgonen att läsa tidningen.

Nu ska jag ta påtår och sedan kolla lokalblaskorna på nätet.


Tjingeling // Hanna ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0