Uäck!

Vad äckligt, jag glömde borsta tänderna innan jag gick till jobbet. Det har aldrig hänt tidigare, det är ju lika inrutat i skallen som att sätta in linserna. Men nu kan jag verkligen inte sluta tänka på det. Jag hade så brått i morse, barnen började vakna så jag bestämde mig för att göra mig klar på nedervåningen istället, så de inte hörde mig. Glömde visst tandborstningen i alla hast då. Kanske får jag möjlighet att smita in på ICA och köpa en tandborste och lite tandkräm under förmiddagen.

Idag var en sådan dag då jag tyckte att Bjön kunde få sova på morgonen, så jag tassade runt extra tyst för att barnen inte skulle höra mig. Han var på firmafest igår, på vallen i H-näs. Det lilla jag hann se av bilderna som fanns i kameran så hade han haft väääldigt kul. Och hans kollegor ;-). Ehrm.

I går var vi i alla fall på marknaden i Blacksta. Fast innan dess åkte vi ner till sportaffären, och köpte ett par nya stövlar till Elis. Hans PAX-stövlar har spruckit precis överallt, och vi köpte dom någon gång på hösten. Jag tänkte inte på att man kunde reklamera dom, jag visade bara upp dom och sa att vi behövde nya, för dom här var inte bra. Men en halv minut senare hade de plockat fram ett par nya stövlar åt honom, sommarens modell, i en storlek större. Som vi fick, för de andra skulle skickas tillbaka. Vad glad jag blev :-). Elis blev också glad, för det var ju hästar på de nya stövlarna! (Vilket de beklagade, men jag sa att det absolut inte gjorde någonting. De skorna han ville köpa sist var ju med glitter på, så det spelar ju ingen roll vad det är för motiv, bara han gillar dom).

Fast vi fick ingen användning av dom, det regnade inte alls. Jag som hade laddat upp med galonisar och regnjackor och allt möjligt. Så det gjorde ju i princip hela dagen bra, att vi kom undan regnet.

Vi köpte leksaker för någon hundrig, och barnen var skitduktiga. Alvin satt i vagnen och var så nöjd, i alla dom timmarna vi var där. Och Elis gick bredvid mig/morfar/Björn som en lydig liten hund. Fast det roligaste var ju att fika, och att få åka det lilla tåget fram och tillbaka från parkeringen.

Jag letade efter en dockvagn, till Alvin. Men det fanns ingen. Och så ville jag ha en barnstol i trä, att klä och måla om. Men det fanns heller inte. Hittade en bunt Elsa Beskow-böcker, men trots att mamma skulle bevaka dom åt mig hann någon före.

Väl hemma släppte jag av Björn, och åkte vidare ut till pappa & mamma, där jag lämnade av barnen. Och sällskapade med min kusin och hennes barn som ville åka ut och titta på Tiara. Fast det var inget kul att visa upp henne, hon hade gjort sig ordentligt illa i huvudet. Förmodligen gått in i en vass gren, för hon hade flera jack plus ett ett ordentligt hål som gick in så långt att benet syndes. Jag mådde illa resten av dagen av det.


Sedan åkte helaste gänget tillbaka till P&M och fikade, jag åkte hem och körde Björn till H-näs. Var så grymt trött att jag inte ens mindes vilken väg jag åkte hem, hemskt att bli så trött.


Plockade in barnen i bilen och åkte till ICA, där vi handlade så vi kunde göra hamburgare. Och båda barnen åt massor, det gör de aldrig annars. (Kan bero på att Björn alltid ska göra egna hamburgare av köttfärs, och han steker dom så hårt att knappt jag klarar att tugga dom). Sedan dusch och lite lördagsgodis, innan nattning. Jag somnade såklart vid nattningen (-nu väntar vi lite med sagan, mamma måste vila ögonen en stund), men tog mig ut och vattnade blommor och rastade Sonya innan jag duschade. Mådde illa hela kvällen, trodde jag hade saltbrist så jag åt en näve chips, men då blev det ännu värre (Bra anledning till att få knapra chips va. Fast om jag ska vara ärlig så gillar jag det inte så värst, jag kan bli så grymt sugen på chips och ostbågar, men jag mår så snabbt illa. Förr kunde jag själv smälla i mig en hel påse, fast jag har för mig att de var mindre förr? I alla fall klarar jag en två nävar nu, kanske. Sedan är det absolut stopp. Bra det kanske. Men jag får grym magknip såhär dagen efter, magknip och halsbränna. Usch).

Nu ska jag diska efter mig, och fortsätta nojja över min tandborstning. Eller bristen på den. Uach, känner mig så äcklig. (Ja, jag glömde skriva det, men jag jobbar ju idag. Det är därför jag har tid att blogga såhär mycket på morgonen. Är jag hemma och uppe med barnen så blir det inte många rader)



 

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0