Trötthet utom kontroll.

Igår var jag så grymt trött att jag trodde jag skulle bli sjuk. Man är ingen bra bilförare när man får skaka på huvudet för att hålla sig vaken, eller hetsäta mintpastiller. Jag åkte en sväng med en vän igår, först till Katrineholm, sedan Taxinge och till sist Mariefred. Därav detta bilåkandet. Fast dagen i sig var kalastrevlig, gott fika som alltid i Taxinge, lite lagom shopping i Mariefred. Det var vara bilfärden hem som var alldels för lång.

Åkte och handlade när jag lämnat min vän, och så träffades jag & Madde över en glass på fiket. Sedan åkte jag till pappa & mamma, bara för att hämta en färdigmålad barnstol som jag sedan lämnade kvar. Typ IKEA-varianten, fast med flätad korgdyna. Ska ha den till mina fotoprojekt, tänkte jag. Men jag ville inte ha den i naturlack som den var, så pappa har målat den vit och idag tänkte jag slipa den så den ser nött och sliten ut. Kan bli fint.

Dagen idag då. Madde, jag och barnen ska åka en sväng och fota killarna, sedan fikar vi nog en stund. Så ska jag åka till pappa & mamma, kolla över det sista som ska med Tiaran i morgon. Ja, just det, det har jag inte berättat, Tiara åker till en eventuell fodervärd i morgon. På prov nu första tiden, för att se hur det går. Annars är det tänkt att hon ska vara borta ett år, tills jag läst färdigt. För det känns tungt att erkänna, men jag har inte hunnit med henne som jag borde. Och ska jag läsa i höst kommer jag än mindre hinna med. Så, vi får se hur det går. Jag hoppas, hoppas, hoppas det kommer fungera. För både Tiara och min skull.

Nu ska jag sparka upp Björn ur sängen och se till att barnen får lite frulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0