Och jobb.

Igår ledig, och idag jobba.

Men vilken skön dag vi hade igår! Först fikade vi med gammelmormor på stan. Sedan lämnade jag barnen hos pappa, mamma och jag åkte till Ekenäs och köpte REA-blommor. Sedan uträttade vi lite ärenden på stan, innan vi åkte tillbaka till pappa och barnen och åt lunch. Sedan gick Alvin och jag med prommis, och efter det gick vi ner till sjön och badade, pojkarna och jag.

Hem åkte vi framåt tre-tiden, Alvin somnade i bilen, och Elis på en filt på gräsmattan. Jag hann laga middag, och så åt vi när pojkarna vaknade efter sin sena eftermiddagslur. Sedan planterade vi blommor, och pojkarna fick leta sig trötta. Och så duschade vi, och kollade på tv en stund innan sagoläsningen. Björn var på möte hela kvällen, han kom inte hem förrän halv elva.

Nu ska jag leta fram ett par galonisar till Elis, alla hans har försvunnit, och idag verkar det kunna bli lite regn. Sedan ska jag packa in pojkarna i bilen. Snart dagisdax, men innan ska vi till OK/Q8 och ta varsin glass :-). Det är vardagslyx. Att kunna äta glass när man känner för det. Jag börjar jobba efter lunch också, men innan dess ska jag lämna matlåda till mormor, skriva på papper på kontoret och luncha med Maria.

I morgon blir det loppis i Blacksta. Jag längtar, hoppas det blir uppehåll bara. Jag ska leta efter en liten barnvagn till Alvin, jag körde ju över hans :-(. Och kanske lite barnböcker.

Ses kära vänner!

Tjingeling // Hanna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0