Morgonpigg.

Idag var det riktigt, riktigt segt att gå upp. Alvin började tjoa om "Nojji" strax innan sex, en kvart senare vaknade Elis och ville att jag skulle läsa saga för honom. Jag har haft riktigt svårt att sova i natt, det händer i princip aldrig. Hade så ont i ryggen, kanske berodde sömnlösheten på det.

Igår jobbade jag till16, dessförinnan lunchade jag med Maria. Sedan knallade jag hem och fikade med Björn, barnen och farfar. Och så duschade jag och åkte iväg till p&m, där vi åkte vidare till Papas Tapas i Eskilstuna. Hemfärd knappa två timmar senare, jättetrevligt och så gott.

Idag ska jag bjuda en vän på lunch vid 11-tiden, egentligen är det lite väl tidigt att luncha redan elva, speciellt då vi äter frukost sent. Men jag ska bara äta någon macka till frulle, så jag kan äta lite lunch också. Sedan ska jag handla och åka hem och göra smörgåstårta tills i morgon då vi firar Alvin. Och så börjar jag jobba 16 igen.

Sjutton, nu blev det molnig ute. Har hängt ut ett par linnebyxor jag fick hem från Tradera igår, som jag tvättade över naten. Om solen hade varit framme hade de nog hunnit torka tills jag ska iväg, men inte nu. Byxorna var ljusbeiga, från Åhlens. Skitfina.

Vet ni. Idag är sista dagen innan 4 veckors semester! Jag känner mig helt lyrisk. Fyra långa veckors ledighet! Jag han planerat att ta morgonpromenader med Sonya att par gånger i veckan, men då måste barnen sova när jag går, annars följer de efter. Illa att de lärt sig låsa upp ytterdörren. Speciellt med tanke på att Björn sover som klubbad, han hör inte om barnen går ner. Jag hör däremot så fort killarna klampar ute i hallen, så de skulle aldrig hinna så långt som till trappan.

(jag känner mig som en nyfiken hemmafru, sitter och glipar på persiennerna och spanar på poliser som för andra gången sedan igår försöker få tag på folk i Slungan-husen)

Nu ska jag fortsätta med det jag satte mig att göra: leta ny bärbar dator. 

Ni kan kolla bananabambi.pixbox.se om ni vill se lite bilder, har tankat upp ett gäng från nya Canon-kameran.


Tjingeling // Hanna ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0